Hård i ena sidan

B

Bubben91

Just nu håller jag på med mycket böjningar, eller det har jag alltid gjort men hade änna gett upp innan jag började med lite western.

Pållen har blivit mycket lyhördare men har svårare att böja sig och ge efter i halsen i höger varv. :( Detta resulterar då i att han har svårt att fatta rätt galopp.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få honom mjuk i höger sida också??? :confused:
Hur gör ni? Eller hur gjorde ni????
Längtar efter svar så att jag och pållen kan få lite bukt på fattningarna! :d

Sv: Hård i ena sidan

Jag har ju ridit engelskt i många år och nu börjat med western...
Och när jag stöter på sådana problem ja då gör jag som jag alltid gjort.
Flyttar bakdelen innanför spåret, framdelen innanför spåret.. volter.. och försöker då se till att hästen inte sladdar ut med rumpan så att han undviker att böja sig runt min skänkel...
När jag Red för Rick LeMay och sett andra rida för honom så är hans och andras metoder inte så olika från engelsk...

Massage.. stretching

Och för att han skall ha lättare att fatta galopp kan du överdriva lite och hjälpa honom att få in bakbenet under sig.. genom att just (i högervarv tex) göra en sluta, då han får in yttrebakbenet som hästen börjar ta galoppen med, in under sig...
Det stärker bra...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka