Hår-tråden

Snyggt! :laugh:

Jag står i valet och kvalet, vet inte om jag ska boka tid och gå till frisören, för att bli ännu lite blondare. Just nu är jag mer blond i rötterna och mörkare i längderna, och är inte riktigt nöjd. Nu är problemet att jag gjorde detta för drygt två veckor sedan (med olaplex), men blev riktigt avundsjuk på syrran som var och fixade sitt i torsdags..

Tycker inte att mitt hår känns torrt eller skadat, men blir osäker på hur jag ska göra. Sen tycker jag att den frisör jag går till (på shoppingcenter) är krånglig och tar redigt betalt. Men jag vill, jag vill gå igen... Samtidigt som jag tvekar lite, vilket kommer av den förnuftiga delen i mig.

Hur ska jag göra? :crazy:

Måste bara fråga, hur tycker dy Olaplex fungerade?

Måste bara fråga, hur tycker dy Olaplex fungerade?

Alltså så länge som vi blekte mitt hår, så är jag mäkta imponerad! Jag tyckte knappt att håret kändes blekt. Har inte efterbehandlat hemma som jag sett att man kan göra, blev inte erbjuden ngt och inte min syster heller som också använde den behandlingen hos frisör.

Ska testa igen när jag kommer hem från Turkiet, beroende på hur mkt stryk mitt hår tar av solen (och då tänker jag för en till blekning hos frisör).

Alltså så länge som vi blekte mitt hår, så är jag mäkta imponerad! Jag tyckte knappt att håret kändes blekt. Har inte efterbehandlat hemma som jag sett att man kan göra, blev inte erbjuden ngt och inte min syster heller som också använde den behandlingen hos frisör.

Ska testa igen när jag kommer hem från Turkiet, beroende på hur mkt stryk mitt hår tar av solen (och då tänker jag för en till blekning hos frisör).

Låter skitbra! Bokade nämligen en tid för en sådan behandling för att mitt hår känner sig lite ledset. :) Mitt hår är nämligen gult nu... efter knappt en vecka efter att ha varit hos frisören. Jag ger upp. Jag orkar inte längre. Jag vill ha mörkt hår, just hår är inte mig. Så jäkla mycket jobb. :banghead::banghead::banghead:

Jag gjorde mitt hos en välrenommerad frisör och känner tyvärr väldigt många som också fått sitt hår förstört, oavsett metod... :(
Det är nog så att de som inte får förstört hår har väldigt tåligt grövre hår.

Låter skitbra! Bokade nämligen en tid för en sådan behandling för att mitt hår känner sig lite ledset. :) Mitt hår är nämligen gult nu... efter knappt en vecka efter att ha varit hos frisören. Jag ger upp. Jag orkar inte längre. Jag vill ha mörkt hår, just hår är inte mig. Så jäkla mycket jobb. :banghead::banghead::banghead:

Nog för att jag tycker att du är tusen gånger finare i mörkt hår ;), men om du vill vara ljushårig så undrar jag om du testat silverschampo som en del av kampen mot det gula?

Nog för att jag tycker att du är tusen gånger finare i mörkt hår ;), men om du vill vara ljushårig så undrar jag om du testat silverschampo som en del av kampen mot det gula?

Nej jag vill inte ha ljust hår har jag insett. Trivs inte alls! Känns så tråkigt att ha lagt ner en massa pengar samt behövt kapa av så mycket. Men det blir mörkade igen på lördag. :)

Jag gillar omväxling så länge det inte är tråkigt. Här kommer några bilder från det senaste året :)

Modell på Leep, brun botten med rosa och lila slingor:
11393126_10153861496786102_1753454930264308491_n.jpg

Modell på Leep, rött i tre nyanser:
11295851_10153832677081102_7570901273221105808_n.jpg

Modell på Wella-färgkurs, rött med rosa slingor:
10920952_10153507711081102_295829427116685600_n.jpg

Röd donut:
1972300_10153148426256102_7882340694083777486_n.jpg

Röda och bruna lockar:
10371401_10152958446981102_2059121982734536566_n.jpg

Nej jag vill inte ha ljust hår har jag insett. Trivs inte alls! Känns så tråkigt att ha lagt ner en massa pengar samt behövt kapa av så mycket. Men det blir mörkade igen på lördag. :)

Åh, vad jag känner igen mig.. Får dumma infall med några års mellanrum och förstör håret i uppljusningsprocessen, bara för att ångra mig och toklängta efter att bli mörk igen :meh:

Åh, vad jag känner igen mig.. Får dumma infall med några års mellanrum och förstör håret i uppljusningsprocessen, bara för att ångra mig och toklängta efter att bli mörk igen :meh:

Måste först och främst be om ursäkt för hur jag stavar och skriver. Har köpt en iPhone 6 och den är för stor för min hand så det känns som att varenda inlägg blir felstavat. Ugh!

Låter som om vi är tvillingsjälar när det gäller håret. :rofl:

Jag är galet sugen på att färga håret rosa! Det blir en rosa "ombre" isåfall. Men vad ska man använda för färg/produkter, hur gör jag!? :nailbiting::D

Såhär såg mitt hår ut innan jag var till frissan för nån vecka sen. Nu är det en kallare mörk-ish blond botten och ljusa slingor i längderna. Jag kommer eventuellt att bleka fler slingor.

IMG_4729.jpg

Min inspiration:
Namnl_st_1.jpg

Jag är galet sugen på att färga håret rosa! Det blir en rosa "ombre" isåfall. Men vad ska man använda för färg/produkter, hur gör jag!? :nailbiting::D

Såhär såg mitt hår ut innan jag var till frissan för nån vecka sen. Nu är det en kallare mörk-ish blond botten och ljusa slingor i längderna. Jag kommer eventuellt att bleka fler slingor.

IMG_4729.jpg

Min inspiration:
Namnl_st_1.jpg
Skulle sätta i en färgbomb, eller maria nilas färginpackning. Då lär du får den blekrosa nyansen :) Tror inte du behöver färga med semipermanent färg, den är oftast mer intensiv i färgen.
revlon nutri color creme i färgen #200 använde jag, skulle dock rekommendera att testa att blanda den med balsam första gången så det inte blir för "knalligt" :D
Eller maria nila colour refresh i "pink pop" vet dock inte hur intensiv den är :)

Skulle sätta i en färgbomb, eller maria nilas färginpackning. Då lär du får den blekrosa nyansen :) Tror inte du behöver färga med semipermanent färg, den är oftast mer intensiv i färgen.
revlon nutri color creme i färgen #200 använde jag, skulle dock rekommendera att testa att blanda den med balsam första gången så det inte blir för "knalligt" :D
Eller maria nila colour refresh i "pink pop" vet dock inte hur intensiv den är :)

Tror du att revlon #200 blir ungefär som den rosa färgen på bilderna?

Tror du att revlon #200 blir ungefär som den rosa färgen på bilderna?
Beror ju helt på hur en sätter sig, jag använde den direkt ut pumpen och det blev knalligt rosa.
Vill man har mer pastell kanske man skulle blandat med balsam eller optimalt hade nog varit att blanda med silverinpackningen dem har. Då får man ju den där lila undertonen :)

Beror ju helt på hur en sätter sig, jag använde den direkt ut pumpen och det blev knalligt rosa.
Vill man har mer pastell kanske man skulle blandat med balsam eller optimalt hade nog varit att blanda med silverinpackningen dem har. Då får man ju den där lila undertonen :)

Blir till att testa :D:up:

Har kört med olaplex i mitt hår och det gör absolut ingen skillnad. Känns snarare torrare... skitgrejj.

Vad kör ni med på torra toppar. Har inga kluvna toppar, bara torra toppar. Klippte av ett par cm nu, men skulle behöva få lite hjälp på traven.

Använder Redkeen extreme serien med shampo, balsam, inpackning och antisnap. Någon olja kanske? Kokosolja?

Har kört med olaplex i mitt hår och det gör absolut ingen skillnad. Känns snarare torrare... skitgrejj.

Vad kör ni med på torra toppar. Har inga kluvna toppar, bara torra toppar. Klippte av ett par cm nu, men skulle behöva få lite hjälp på traven.

Använder Redkeen extreme serien med shampo, balsam, inpackning och antisnap. Någon olja kanske? Kokosolja?

Ja, kokosolja ska ju vara bra till allt! :up: Jag har inte testat i håret men använder det som hudkräm ibland.

Någon hårolja från Redkeen kanske? Annars är Moroccanoil Original Treatment en vettig olja. :)

Kan jag få lite hjälp och tips är ni snälla? :heart

Kortfattat: Har inte klippt mig på ett år (kanske längre??) och har noll tid att spendera på mitt utseende mellan jobb, plugg, häst osv. Färgen är min naturliga och håret har vuxit för långt. Måste klippa, men hur? Har verkligen ingen aning vad jag ska göra, men vill att det ska vara lättskött och inte för kort. Tips?

P7091278.jpg

P7091279.jpg

Har verkligen ingen aning vad jag ska göra, men vill att det ska vara lättskött och inte för kort. Tips?

Vilket härligt hår du har! För mig hade det tagit emot att klippa av.

Min kortare favoritfrisyr är absolut en page. Enda nackdelen är att det är svårt/omöjligt att sätta upp, vilket jag gärna vill göra t ex i stallet. Du har som jag tjockt hår och då tycker jag pagen blir supersnygg eftersom det ger lite volym.

Tusan vet om jag inte behållt längden och satsat på att lära mig en uppsjö snabba håruppsättningar...

@Rubinen Jag tycker du ska satsa på en längd som slutar strax nedanför axlarna. Då får du bort mycket hår men det är fortfarande långt så du kan sätta upp det.
Och klipp upp det lite, eller klipp lager eller hur man nu säger för att få lite rörelse i håret.

image.jpg
image.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 197
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka