Hår-tråden

Tänkte höra om någon har frisyrtips till mig! Ska vara brudtärna på ett bröllop om ett par veckor och vet inte riktigt hur jag ska ha håret. Har ganska tjockt hår ungefär ned till brösten, vill helst ha någon typ av sned knut och en fläta i frisyren som går som ett diadem om ni förstår? Har snedlugg och vill helst att den ska få vara "fri" då jag har hög panna som jag gärna vill dölja lite :p. Har tänkt mig något liknande detta men den känns kanske lite väl enkel. Någon som har tips? :)

fltaat_37867640.jpg

Jag ska till en ny frisör nästa fredag. En kompis som jag inte träffat på måååånga år men som jag har på fejjan och som numera utbildar sig till frisör så det är lite halvt en chansning. :D Jag litar dock på honom ändå, han jobbar även som dragqueen så koll på make och hår har han allt. :D

Jag har ombreslingor som jag ska fräscha upp och så fixa utväxten också såklart. Det här är min inspo, fast utan skiftningar så långt upp:
Khloe-Kardashian.jpg

kl

Någon här som klippt/rakat sidecut själv? vad ska man tänka på för o få de snyggt? Hur mycket ska man ta?

Och en till fråga; fortsätta vara blond eller färga håret i någon höstigare färg, typ rött/rödlila nu till hösten, vad tycker ni och hur gör ni själva?

//r

kl

Någon här som klippt/rakat sidecut själv? vad ska man tänka på för o få de snyggt? Hur mycket ska man ta?

Och en till fråga; fortsätta vara blond eller färga håret i någon höstigare färg, typ rött/rödlila nu till hösten, vad tycker ni och hur gör ni själva?

//r
Jag säger rött! :)

Funderar också på att färga det rött igen. Trivdes bra med det.

db4890fe277211e3a01e22000aeb0f45_8.jpg

Tack för svaret! Ja, det känns lite mer höstigt... fast samtidigt när jag sitter o tittar på gamla bilder så passar jag nog ändå bäst i blont.... hmm... får bara raka sidecut för o få lite omväxling istället... eller ja, jag måste ändå färga utväxten... men ändå.

//r

Jag har hittat mitt sätt att färga hemma nu :D
Goldwell skumtoningar i längderna, och Revlon "färgbomb" i topparna, antingen mandarin eller burgundy¨:D
För tillfället kör jag med kopparröd skumtoning och Revlon "mandarin" :)
Dessutom växer håret som ATTAN, men ack så slitet och tovigt det känns...ändå använder jag hårinpackning ofta, använder produkter för slitet hår o.s.v. stylar aldrig, låter det självtorka, toppar regelbundet och kammar antingen med en riktigt bredtandad kam (en sådan "mankam" med 3 piggar, borste med träpiggar, tangle teaser (hur det nu stavas) eller en vanlig kam fast bredtandad.
Jag tycker jag gör allting rätt, så whyyyyyyyyyyyyyyyyy?? :cry:

Fast jag klipper det ju regelbundet?
Dock får de inte ta mer än vad som är absolut nödvändigt (och det bedömer de bättre än jag...) så.

Hur ofta klipper ni er?
Jag har haft kort hår men ska nu spara ut det. Det är ungefär axellångt nu. Senast jag klippte mig hade det gått 3 månader mellan klippningarna, topparna var rejält slitna så vi fick ta typ 6 cm för att få det fräscht.
Nu vill jag som sagt spara ut håret, så jag vill ju klippa mig sällan, men ändå tillräckligt ofta för att slippa kapa av mer än nödvändigt. Jag tror mitt hår växer ganska normalfort :-P. Alltså, hur ofta kan jag toppa det och hålla det fräscht utan att behöva ta mer på längden än håret hunnit växa sen sist? Det gör inget om själva sparandet tar tid, bara jag får ett långt, tjockt och välvårdat hår.

För att vara lite extra rädd om håret har jag slutat bleka det, använder inpackning varje vecka samt kör en skyddande produkt till topparna efter varje dusch, samt hårolja. Tänker att detta kan hjälpa till så man slipper klippa så mycket. Vad tror ni?

Tänkte höra om någon har frisyrtips till mig! Ska vara brudtärna på ett bröllop om ett par veckor och vet inte riktigt hur jag ska ha håret. Har ganska tjockt hår ungefär ned till brösten, vill helst ha någon typ av sned knut och en fläta i frisyren som går som ett diadem om ni förstår? Har snedlugg och vill helst att den ska få vara "fri" då jag har hög panna som jag gärna vill dölja lite :p. Har tänkt mig något liknande detta men den känns kanske lite väl enkel. Någon som har tips? :)

fltaat_37867640.jpg

Jag tycker inte alls den är för enkel, om det inte är ett kungabröllop du ska på kanske :-P.
Jag gillar den supermycket, väldigt smakfull och söt, absolut passande en tärna.

Hur ofta klipper ni er?
Jag har haft kort hår men ska nu spara ut det. Det är ungefär axellångt nu. Senast jag klippte mig hade det gått 3 månader mellan klippningarna, topparna var rejält slitna så vi fick ta typ 6 cm för att få det fräscht.
Nu vill jag som sagt spara ut håret, så jag vill ju klippa mig sällan, men ändå tillräckligt ofta för att slippa kapa av mer än nödvändigt. Jag tror mitt hår växer ganska normalfort :-P. Alltså, hur ofta kan jag toppa det och hålla det fräscht utan att behöva ta mer på längden än håret hunnit växa sen sist? Det gör inget om själva sparandet tar tid, bara jag får ett långt, tjockt och välvårdat hår.

För att vara lite extra rädd om håret har jag slutat bleka det, använder inpackning varje vecka samt kör en skyddande produkt till topparna efter varje dusch, samt hårolja. Tänker att detta kan hjälpa till så man slipper klippa så mycket. Vad tror ni?

Var annan månad ungefär. Brukar klippa luggen efter 4 veckor. Jag har kort hår.

Jag tycker inte alls den är för enkel, om det inte är ett kungabröllop du ska på kanske :-P.
Jag gillar den supermycket, väldigt smakfull och söt, absolut passande en tärna.

Haha nej inte Carl-Philips bröllop ens ;). Tack för input, är nog sant som du säger, tänkte dessutom sätta i lite små blommor eller något i håret som piffar upp lite så det kanske blir bra.

Jag har lite ångest över huruvida jag ska klippa lugg igen. Har ju kort hår nu, 4-5 cm nedanför nyckelbenen, så jag vet inte riktigt hur det skulle se ut? Finns en bild på föregående sida. (Har jag för mig.)

Utan lugg
aaaa_zps0bac1799.jpg

Med Lugg
IMG_0269_zps2ae40af6.jpg

bf65f4f0-f983-4f78-b7d7-80001f4f1702_zps3835fc9b.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar