Upptäckte någonstans i mitten av tråden att jag skrivit i den innan (hade helt missat det, fråga mig inte hur

)…
Tänkte att jag börjar med en liten uppdatering om mitt hår just nu, ska försöka fixa bild på det med

I dagsläget är mitt hår kort igen, vill inget hellre än att låta det växa ut så det får längden det hade 2015 innan jag kapade det, men lyckas alltid kapa det innan det vuxit förbi axlarna

Såg att här var några som använde sig av BM (balsammetoden), gjorde det ett tag för ett antal år sedan, men gick tillbaka till schampo, balsam och stylingprodukter (det blev helt enkelt för mycket jobb). Har dock sedan -13/-14 någon gång bytt över till no poo igen.
Har testat en hel del olika metoder till mitt hår, ägg, bikarbonat, olivtvål, ekologiskt no poo-godkänt schampo och balsam, men känns som att nästan allt torkat ut mitt hår för mycket eller gjort det fett på nolltid. Idag tvättar jag det ca en gång i veckan med en fast tjärtvål (för kliandets skull) och surskölj på äcv (äppelcidervinäger) och kramar i, räddaren i nöden, vattenbaserat glidmedel när håret fortfarande är blött. Mellan tvättarna kör jag wo (med surskölj och glidmedel) och ibland torrschampo på kakao.
Har självlockigt hår och känner igen mig i det
@LindgrenV beskrev med torrt frissigt överhår
Mina favoriter när det kommer till hårvård är just nu: svinhårsborste, tangle teezer, äcv och vattenbaserat glidmedel