Har tappat bort min katt.....

Mauen

Trådstartare
Dumma katt....
Idag när jag och sambon skulle ut och gå följde ena katten med. Har hänt förut och han brukar gå hela rundan även om han klagar och tycker att vi går för långt. När vi gått drygt halva rundan stannar katten och vill inte gå mer. Sambon går dit för att bära honom, men då springer han in i skogen. Sambon försöker ta honom, men han smiter. Nu är han borta, ca 4 h timmar sen. Vi har varit där och ropat, sambon såg honom några gånger i början. Och nu är det mörkt. Tveksam att han hittar hem. Jag hittade honom under en gran jamandes dagen efter vi tappat bort honom förra gången (enda gången det hänt tidigare). Men då var det sommar. Inatt ska det bli -20. Klarar de det en natt? Några tips?

Ta med favoritmaten ut? Något som luktar - typ tonfisk. Ropa och doftmarkera vägen hem kanske... Finns det någonstans som den kan gå in eller är det skog?

Ta med favoritmaten ut? Något som luktar - typ tonfisk. Ropa och doftmarkera vägen hem kanske... Finns det någonstans som den kan gå in eller är det skog?
Han äter bara sitt torrfoder....
Bara skog (tät granskog, därför vi inre kunde se/få tag i honom). Stackars min misse. Känns jobbigt att veta att han sitter helt själv i skogen nu.

Dumma katt....
Idag när jag och sambon skulle ut och gå följde ena katten med. Har hänt förut och han brukar gå hela rundan även om han klagar och tycker att vi går för långt. När vi gått drygt halva rundan stannar katten och vill inte gå mer. Sambon går dit för att bära honom, men då springer han in i skogen. Sambon försöker ta honom, men han smiter. Nu är han borta, ca 4 h timmar sen. Vi har varit där och ropat, sambon såg honom några gånger i början. Och nu är det mörkt. Tveksam att han hittar hem. Jag hittade honom under en gran jamandes dagen efter vi tappat bort honom förra gången (enda gången det hänt tidigare). Men då var det sommar. Inatt ska det bli -20. Klarar de det en natt? Några tips?
Ja kan klarar antagligen de. Våra katter är ute hela dagar i -20. Men dom är ju vana att vara ute och har päls efter det. Håller tummarna!

Ja kan klarar antagligen de. Våra katter är ute hela dagar i -20. Men dom är ju vana att vara ute och har päls efter det. Håller tummarna!
Han är också van vid att vara ute, stallkatt. Sambon har letat ett par timmar nu, ingen katt....
Tack.

Inte denna katt. Vi brukar skämta om att han har dåligt lokalsinne....

Det är ju svårt att få tag på dem om de blivit skrämda och kurar ihop någonstans. Men han kanske vågar komma fram nu när det är ljust om ni går samma runda som igårkväll.

Hoppas ni hittar Misse idag!

Har katten hittat hem?

Annars kanske ni kan gå ut och skramla med en burk torrfoder? Eller om den gillar någon leksak som gör ljud ifrån sig?

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 739
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 975
Senast: skiesabove
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka