Har svårt att böja sig åt höger...

D

Diba

Min ponny har svårt att böja sig i höger varv när vi rider på volt och hon trycker in inner bog och vill inte jobba den sida och hon vill hälst slippa arbeta denna sida och springer in mot mitten och blir så himla stark. Nu undrar jag om det är nån som kan ge några tips om hur man kan träna denna sida lite extra på nått sätt?

//Bella

Sv: Har svårt att böja sig åt höger...

Rida hästen varm innan man försöker böja den, och då menar jag varm. Och sen tänka på att rida lika mycket i båda varven, men är det redan stelt är det bara att träna och åter träna. Om det är nåt fel (i bogen?) det vill säga..

Senast ändrad:
Sv: Har svårt att böja sig åt höger...

Det är inte säkert att det är höger sida som är stel, det kan vara vänster. Musklerna kan vara så korta att de inte räcker till böjning. Bara ett tips så du lägger upp träningen rätt...;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka