L
Limpanen
Jag behöver tips och råd nu! Jag har ridit under min ungdom men haft ett långt uppehåll för att nyligen börja rida igen. Har ridit på ridskolan men där är nu sommarupphåll så därför letade jag upp en medryttarhäst som jag nu har hand om c:a 2 ggr i veckan. Problemet är bara att jag börjar bli mer och mer rädd för hästar. Detta är ngt dom har kommit succesivt sedan jag återupptog mitt hästintresse. Tror att mkt hänger ihop med att jag har fått barn. Jag är mest rädd för att hantera hästar. Tex gå ut i hagen och hämta in hästen! Det är riktigt jobbigt. Höll nämligen på att bli nersprungen sist jag skulle hämta pållan och nu är jag så rädd att jag skakar vilket oroar hela flocken när jag kommer in. Sist fick de andra hästarna nästan panik när jag tog in "min" pålla och började springa efter oss. Då blev jag ju ännu räddare och nästan rusade ut ur hagen. Snälla, övertala mig om att hästar väldigt sällan attackerar människor och ge mig lite tips och råd hur jag ska hålla mig lugn i hagen. Jag funderar nästan på att lägga ner detta med hästar trots att jag verkligen älskar detta djur.