Har Ninja mjäll?

KattensVänner08

Trådstartare
F2DC1EC8-4891-4503-9B63-11CD69B0409B.webp
Har Ninja min här, fått mjäll?

Han har fått vita prickar på pälsen!

Hur får man bort det?
Och har han verkligen mjäll?

/Towa

Att katten fäller hud /byter hud är normalt. Svarta katter syns det tydligare på.

Om däremot katten tappar päls/har klåda etc så är det en annan sak .

Borstar du kisse och visiterar den när du borstar ?

Mjäll är inte helt ovanligt under pälsfällning, och syns extra tydligt på mörka katter. Min sätter enorma mängder vinterpäls som sedan ska bort såhär till våren, så han är extra snygg med både mjäll och hårtussar som rasar av stundvis. :o
Skulle tro att det är lika för en hel del katter just den här perioden. Jag borstar min för att få bort i alla fall en del av "böset", och upplever att det hjälper. Trevligare för katten att inte kraxa upp lika många hårbollar, också.

Visar katten inte några tecken på hudproblem, som klåda, kala fläckar, etc. så tror jag alltså att det är övergående. Men är du orolig så är det som alltid bättre att fråga vet en gång för mycket än en gång för lite.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: fejt
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka