Har Ninja mjäll?

KattensVänner08

Trådstartare
F2DC1EC8-4891-4503-9B63-11CD69B0409B.webp
Har Ninja min här, fått mjäll?

Han har fått vita prickar på pälsen!

Hur får man bort det?
Och har han verkligen mjäll?

/Towa

Att katten fäller hud /byter hud är normalt. Svarta katter syns det tydligare på.

Om däremot katten tappar päls/har klåda etc så är det en annan sak .

Borstar du kisse och visiterar den när du borstar ?

Mjäll är inte helt ovanligt under pälsfällning, och syns extra tydligt på mörka katter. Min sätter enorma mängder vinterpäls som sedan ska bort såhär till våren, så han är extra snygg med både mjäll och hårtussar som rasar av stundvis. :o
Skulle tro att det är lika för en hel del katter just den här perioden. Jag borstar min för att få bort i alla fall en del av "böset", och upplever att det hjälper. Trevligare för katten att inte kraxa upp lika många hårbollar, också.

Visar katten inte några tecken på hudproblem, som klåda, kala fläckar, etc. så tror jag alltså att det är övergående. Men är du orolig så är det som alltid bättre att fråga vet en gång för mycket än en gång för lite.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka