L
Little_Cowgirl
Var ute med lilldoggy imorse på en liten prommis.. Plötsligt möter jag lös hund som kommer springande fram till min mkt veke lille cockerhane. Som tur är var denna hund "snäll" men det var dock en hane, mkt äldre än min. Börjar gå därifrån o cirka 5 min senare dyker löshundens husse upp varpå jag frågar om det är hans hund. Jodå fick nåt muttrande svar om att det var det. Frågade om han tänkt på att koppla den, min hund kunde ju varit rabiat hanhundshatare?? Jo men han menade på att sånt kunde man aldrig veta, himlen kunde ju falla ned imorn oxå o jag kunde hålla käften o dra åt h-e.. Frågade om han vaknat på fel sida o upplyste honom om att det finns en lag om koppling av hund som ej hålls ordning på... Men jag skulle hålla käften. Och hålla ordning på min hund som vid tillfället sitter kopplad fot vid min sida och hans hund är på honom non stop. Vid det laget var jag , upplyste honom om att jag skulle anmäla tillbudet o gick därifrån. Det tyckte han jag kunde göra o sen gapade han efter mej en stund men jag hade dunluvan på o hörde inget...
Allvarligt talat?! Händer sånt här andra än mej??? O vad är det med folk? Till saken kan tilläggas att jag brukar vara hundvakt åt schäfertjej på 40 kg som inte har mkt till övers för hundar som springer rätt på henne. Vad hade hänt om det varit hon och inte min cocker jag gick med? Han hade väl haft en halv hund o det hade ju varit rätt åt han men synd om det ska behöva gå ut över hunden att husse är pantad.
Allvarligt talat?! Händer sånt här andra än mej??? O vad är det med folk? Till saken kan tilläggas att jag brukar vara hundvakt åt schäfertjej på 40 kg som inte har mkt till övers för hundar som springer rätt på henne. Vad hade hänt om det varit hon och inte min cocker jag gick med? Han hade väl haft en halv hund o det hade ju varit rätt åt han men synd om det ska behöva gå ut över hunden att husse är pantad.