Har ni sett det här ridhuset?

Wow! Snyggt som tusan :love: Jag funderar dock på hur känslan blir där inne om det blåser rejält utifrån - borde bli ett rejält vinddrag, eller?
 
Undra hur hästarna ser det... känns som att någon skulle kunna kuta in i väggen eller hoppa "över" ... typ som unghästar kan hoppa in i speglarna...
Jag skulle köpa med hög sarg ;)
 
Undra hur hästarna ser det... känns som att någon skulle kunna kuta in i väggen eller hoppa "över" ... typ som unghästar kan hoppa in i speglarna...
Jag skulle köpa med hög sarg ;)
På nära håll så ser man väggen. Det är mer vägg än hål. Hästarna ser alltså väggen lika tydligt som du.
 
Tvärtom blir det mkt behagligt klimat, till skillnad från ett normalt ridhus.

Har ett i närheten, limträkonstruktion och mer än halva väggen är vindväv.

Är det inte genomskinlig plåt? Känns inte så svalt? Vindväv är svalt, det vet jag!
 
Har ju varit i ridhus med vindnät, de är bra mycket behagligare än inbyggda. Vinden silas genom väggarna och luften blir otroligt bra! Den här lösningen måste ju dessutom vara mer hållbar :up:
 
Häftigt! :love: Jag undrar bara om det låter mycket där inne om det stormar utanför (regn och blåst)?

Kan tänka mig att det fryser snabbt på vintern jämfört med ett vanligt ridhus, eller kanske inte om det blir torrare luft där inne...? Sommartid är det nog svalt och skönt. :)
 
Kul med någon som förverkligar en dröm hade gärna själv haft ett sådant ridhus.Men som det är nu får jag nöjaiged ridning ute året om i stort sett ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Eftersom jag inte har sett jättemycket svenska artiklar så tänker jag att det är bra att skapa diskussion kring detta...
2
Svar
25
· Visningar
1 653
Senast: 95johsv
·
Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 111
Senast: Stinaelin
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 935
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp