Har ni provat dessa senskydd?

millan71

Trådstartare
Tänkte kolla om någon hunnit att köpa och prova de nya senskydden från Hööks? Det finns svarta och bruna kostar 398:- från CH. :love:

Jag tycker de bara var ursnygga och fuderar på att köpa dom till min älskling. Han stryker sej inte, men samtidigt så skyddar man ju ben och senor när man är ute och rider. Vad tycker ni? Ska man ha skydd fast de inte stryker sej?

Varför använder ni senkydd/strykkappor? För att det är snyggt eller skyddar fast de inte stryker sej eller för att de stryker sej?

Sv: Har ni provat dessa senskydd?

Min ponny har skydd fram för "säkerhets skull" o bak för att han faktiskt e tät..... O De e repigt på både fram o bakskydden så nog hjälper de en del..... Fast fram e de inte många, men smäller de så finns dom ju där!

Jag kan tyvärr inte kommentera senskydden från Hööks, men jag använder senskydd för att skydda senorna vid hoppning (och ofta vid uteritter). Strykkappor använder jag om hästen stryker sej.

Jag har känt på dom i butiken och de varkade helt ok. jag har läderskydden från Börjes som jag har vid lite hårdare arbeten ute och vid hoppning och dom har hållt hur läge och bra som helst och är lika fina nu som när jag köpte dom.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par nya stövlar eftersom de jag har nu (Arezzo, svart från Hööks) är alldeles för höga för...
Svar
2
· Visningar
1 427
Senast: Lii
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka