har ni någon ide´?

LadySara

Trådstartare
min madame var igår oren i traven vb. syns inget i skritten. tog av bakskydden kollade igenom benet travade igen var då ohalt. satte på skydden igen å hästen var oren igen. tag av kollade igenom skydd ifall de va nått på dom men inget. travade utan skydd hur fin som helst. ja lite stel men annars inget.

varje dag i stallet när vi ska ut å skydden är på så toklyfter hon vänster bak ungefär som dom gör med transportskydd innan dom vänjer sej. lyfter lite extra även på hb.

vid lindor bak så går hon normalt. även med nattbandage går hon normalt. nån som vare med om nått liknande eller har någon ide` om varför de blir så.?
 
Sv: har ni någon ide´?

Hallojsan..

har du klämt på skydden nått? kanske är nått i skydden/passformen som inte damen gillar.. kan du inte låna någon annans skydd och kolla om hon reagerar lika då?
 
Sv: har ni någon ide´?

Skydden kanske är obekväma eller är det att det är lite "äckligt" för hästen. Har själv en gammal travare som aldrig haft på sig senskydd. När jag skulle trava så kändes det som hon var halt ett halvt varv sen lokaliserade hon var det var.... det kan ju vara lite ovant eller så just för din häst?!
 
Sv: har ni någon ide´?

hon har haft samma skydd i nästan 2 år utan att reagera därför som jag är så fundersam. har klämt igenom skydden å känner inget konstigt .
 
Sv: har ni någon ide´?

har provat med andra skydd likadant men med lindor lyfter hon iaf inte... var igår ren även utan skydd. inga svullnader eller någon värme. har aldrig vare så ren å kall i benen som nu. ska gås igenom av en massör idag.. får se vad hon säger...

hennes mamma hade spatt så¨jag är lite fundersam om de kan vara nått från de som kommer fram om de nu är ärftligt. vet inte vilken sorts spatt mamman hade. hoppas du hämtat dej från senaste tidens tråkigheter. *krama*
 
Sv: har ni någon ide´?

Kanske får tryck när hon har skydden på..?!
Min kille fick tryck av gamascherna och blev svullen hö bak. Känns som om han haft det förut när man känner på hans ben. Sen fick han oxå tryck av löpbandagen vä fram.. Himla känslig pojk !
Nu när jag kör fort så har jag kotskydd bak (slår sig inte uppe på benen), bandage vä fram där han haft böjsena, damask hö fram plus knäkappor. Verkar funka hittills..peppar, peppar, ta i trä..
Eller så har hon bara fått för sig att det är lite läskigt med skydden.
Men kolla igenom benen med förstoringsglas om det så behövs, så du inte missar nåt litet sår eller så.
Lycka till !
 
Sv: har ni någon ide´?

Låter som att skydden klämmer på något... Har du låga skydd bak? jag tycker att dom kan ge ganska hårt tryck mot senan..

Men tills vidare så kan du ju använda lindor bak.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 697
Senast: Hedinn
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 888
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp