Har ni erfarenhet av följande selar?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Är i djungeln av selar och vill få tag i en allsidig sele som passar till lite av varje. Jag har kikat en del på Copenhagenselarna, samt VGWsele och Amokenselarna. Har ni prövat någon av dessa? Vad tycker ni om dom?

Jag har Dog Copenhagen till flera hundar (eler ja, periodvis när ja inte använder halsband). Jag har "gamla" modellen och alltså inte nya walk air.
Dom sitter superstadigt och bra, lätta att spänna rätt. Har hunden dåligt förbröst kan den däremot sitta dåligt. Enda egentliga nackdelen är att den är fodrad = blir den blöt så torkar den jäkligt långsamt. Det gör att jag som har kortbenta hundar typ aldrig använder dom längre när det är blött ute, vilket är trist.

Vet att en valpköpare till min är väldigt nöjd med Amoken-selarna :)

Jag har både Vgw och Dog Copenhagen Air.
Vgw används sällan. Kan ha den ibland när jag bara vill gå ut på en okomplicerad promenad typ, eftersom hon drar mindre i den. Tycker mycket mer om Dog Copenhagen-selarna, de går ju knäppa fram om det behövs - även om Vgwn är stadigare just i de fallen.

Är i djungeln av selar och vill få tag i en allsidig sele som passar till lite av varje. Jag har kikat en del på Copenhagenselarna, samt VGWsele och Amokenselarna. Har ni prövat någon av dessa? Vad tycker ni om dom?

Har Copenhagen Air sedan några veckor tillbaka och älskar den. Känns mycket mer välsydd än exempelvis Hurtta-selar och sitter stadigt men är inte för bred för min ganska nätta hund. Jag vet att det finns några enstaka som har haft problem med att halsknäppningen löser upp, jag tror det är ovanligt men nu har de dessutom satt kardborre som extra säkerhet där så det känns helt tryggt.

Köpte för någon månad sedan Dog Copenhagen Comfort Walk Air efter bra recensioner här inne.
Jag är så nöjd! Bästa selen jag haft och kvaliteten känns super.
Jag har haft jättesvårt att hitta en sele till damen här nedanför som har en bredare bröstkorg än rastandard, ganska kompakt rygg och tydligt förbröst. Jag vägrar dessutom ha sele som sitter i armhålan på hunden eller löper över bogen och förhindrar rörelsefriheten. Detta är den första selen som sitter bra på henne och uppfyller mina krav. Köpte en till din min andra hund och min pappa köpte också en direkt till sin unghund av samma ras :laugh:

8D473310-F965-4C99-BA26-F71EEF766F69.webp

Köpte för någon månad sedan Dog Copenhagen Comfort Walk Air efter bra recensioner här inne.
Jag är så nöjd! Bästa selen jag haft och kvaliteten känns super.
Jag har haft jättesvårt att hitta en sele till damen här nedanför som har en bredare bröstkorg än rastandard, ganska kompakt rygg och tydligt förbröst. Jag vägrar dessutom ha sele som sitter i armhålan på hunden eller löper över bogen och förhindrar rörelsefriheten. Detta är den första selen som sitter bra på henne och uppfyller mina krav. Köpte en till din min andra hund och min pappa köpte också en direkt till sin unghund av samma ras :laugh:

Visa bifogad fil 49013

Den är grym. Jag köpte en till i annan färg bara pga snygg, haha. Ville ha en "vardagssele" och en lite mer fin 😂😁

Angående VGW selen är den ok att tävla med? Jag har även kikat på selar av märket Hundstaff som jag tycker ser väldigt bra ut. Har ni någon koll på dom?

I lydnaden måste du väl ha halsband?
Rallyn också - än så länge, om jag inte är helt ute att cykla. Spår i Vgw känns bökigt om du tänkt en med frontknäppning?

I lydnaden måste du väl ha halsband?
Rallyn också - än så länge, om jag inte är helt ute att cykla. Spår i Vgw känns bökigt om du tänkt en med frontknäppning?

Okej jag har faktiskt ingen aning om man måste ha halsband när man tävlar lydnad. Har aldrig tävlat innan. Jag är inte emot halsband på något vis. Använder det också men gillar att variera 🙂 Angående spåra med VGW så finns det ett tillbehör som man kan köpa till så att man lätt ska kunna använda den som en spårsele.

Kollade lite närmare och det verkar stämma bra att man inte får tävla lydnad i sele. Var bara nyfiken på om det fanns modeller som var godkända för det. Men där håller vi oss till halsband med andra ord 🙂

Jag har prövat alla möjliga modeller som snurrar och som inte sitter still - fick hem en sele från Amoken idag som satt kalasbra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur