Har någon provat Proequo?

tott

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder; har någon provat Proequo? Vad hade hästen för problem (symptom) innan? Hur blev resultatet?

Sv: Har någon provat Proequo?

Jag har gett hästen det efter hemtagning från bete då han blivit lite lös i magen. Hästen smaskar glatt i sig (jag har själv smakat, ganska gott) och magen har blivit bättre efter en dunk. Lite jobbigt är det att det ska förvaras kallt då vi inte har kylskåp i stallet.

Sv: Har någon provat Proequo?

Jag har använt Proequo ganska mycket, till flera av hästarna.
De har gillat smaken och jag kan ha med mig det till min ena som kan ha lite svårt att äta på nya platser, som flerdagars tävlingar.

Jag tycker nog att det krävs ett tag innan jag sett ngn förbättring på hästarnas magar. Min unghäst som haft mycket problem med magen har ätit PE nästan hela tiden men det har inte gjort honom helt bra i magen, men jag tror säkert att det hjälpte honom till viss del.

Jag har nu läst en del "nya" (nya för mig) studier i ämnet magproblem och då läst att just lactoba. kan hjälpa magen men inte återställa tarmfloran helt själv. Vissa individer kan tom bli sämre av lacto.ba. Har för mig det berodde på att de inte kunde fästa i tarmslemhinnan och där fortplanta sig. Därför behövde det tillföras nya hela tiden. Det har gjort att jag kanske inte kommer att använda PE på samma sätt som tidigare men jag tycker ändå att det är en bra produkt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
796
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 895
Senast: Roxy
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 292
Senast: monster1
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka