Inte i Sthlm idag kan jag inte tro. Ute på "landet" betalar vi 250 kr/lektion idag. Snabbkollade Solna FRK - 310 kr per lektion för hösten. Djurgårdens Ridskola 395 kr per lektion.
Det är ju alternativet om man tycker det är för dyrt att vara medryttare. Det är en STOR skillnad att få tillgång till en privathäst mot att vara låst till en ridlektion med 10+ andra.
Jag är från en ort strax norr om Stockholm. Jag slutade ju dock i slutet av 2007. Kan absolut tänka mig att det gått upp sen dess, och jag ska som sagt inte svära på siffran iom att det inte var jag som pröjsade. Men ja, jag har för mig att det var runt 200:-/lektion när jag red 2ggr/veckan (vilket jag inte gjorde sista terminen, men 06/07). Ingen pytteliten ridskola och inte "way off ute i skogen", men knappast inne i stan.
Det har jag inte sagt emot - jag har varit medryttare och ska nu till att försöka hitta en själv. Men som jag ser det är det lite knepigt att jämföra rakt av iom att upplägget (enligt min egen erfarenhet, alltså) också skiljer sig en hel del. Jag fick ut helt olika saker av att vara medryttare vs ridskolan.