uppdatering!
Har nu rivit och byggt upp alla väggar i köket nu
. Lerstenen hade mer eller mindre rasat innanför gipsen pga all fukt som kommit när huset stått tomt och så var det lite för mycket musbon
.
köket ska hämtas idag men då vi inte har fönster, putsat, målat taket dragit all el eller köpt ett golv så blir det inte montering på ngn vecka
. spisen har i alla fall fått en ok stämpel av sotaren
.
men jag måste köpa golv så snart jag kan så att köket kan bli "färdigt". (vilket är supersvårt då jag helst vill ha billigast möjligt men inte ha ngt skräpgolv.. + att jag inte har ngn aning om vad som är bra vs dåligt -_-)
efter det är det badrummet som ska fixas, en vägg ska rivas upp så man kan mura igen ett fd fönster, har för mig att det är tegelvägg där men är den kass får det bli leca där med.. sen ska ett avlopp flyttas lite och allt putsas.
ovanvåningen och vardagsrummet står i nuläget längst ner på listan, vardagsrummet ska få ett lager färg och nytt golv bara, (ska bygga ut det så blir större renovering där sen.)
på ovanvåningen så ska jag dra bort plastmattan och dra bort tapeter. sen på med nytt plastgolv och måla.
har ännu inte kommit på var jag vill ha luftluft pumpen, har ingen aning om vad för tak jag vill ha och allt är bara lerigt och smutsigt
...