Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste det beslutet tas nu?Ja jag velar en hel del mellan att ha kvar kaminen och att sätta in en vedspis . Billigare och enklare att ha kvar kaminen .
Ja men enklare att ta köket på en gång, ska mura upp väggen bakom nu också då den är lite kass.Måste det beslutet tas nu?
Det går ju att göra när som helst.
Det är ju inte så att man renoverar ett hus en enda gång. Det är ett ständigt pågående arbete. Man ändrar lite här och fixar lite där. I resten av ens husägande liv.
Nä. En del människor köper hus och "blåser ut" allt gammalt på en gång, i stället för att varsamt ändra lite här och där efterhand. Det är så sorgligt, tycker jag ......Måste det beslutet tas nu?
Det går ju att göra när som helst.
Det är ju inte så att man renoverar ett hus en enda gång. Det är ett ständigt pågående arbete. Man ändrar lite här och fixar lite där. I resten av ens husägande liv.
Räcker upp 🖐 och kryper in i hörnet.Nä. En del människor köper hus och "blåser ut" allt gammalt på en gång, i stället för att varsamt ändra lite här och där efterhand. Det är så sorgligt, tycker jag ......
Detta är redan utblåst på allt gammalt, vardagsrummet och farstun är tillbyggen, badrumsgolvet är gjutet 1984 när farstun byggdes (dåligt)Nä. En del människor köper hus och "blåser ut" allt gammalt på en gång, i stället för att varsamt ändra lite här och där efterhand. Det är så sorgligt, tycker jag ......
Så länge man inte klär fasaden med mexitegel eller monterar in helt galna fönster i fel proportioner så man jobbar mot huset istället för med det.Detta är redan utblåst på allt gammalt, vardagsrummet och farstun är tillbyggen, badrumsgolvet är gjutet 1984 när farstun byggdes (dåligt)
Garaget/ladan är också renoverat på 80talet med superduper lågt innertak inredd ovanvåning utan isolering och bara takpapp som ett träd ramlat över och regnat in i.
Alla fönster är också 80tal.
Så det finns inte mycket gammalt att rädda, tyvärr. Fokuserar istället på att renovera modernt och försöka ge huset en 20tals look.
Har en kompis som renoverat en länga hos sina föräldrar (1700tal skånelänga) och då använd gamla tekniker och gjort nya lerstenar och återanvänt bruket samt restaurerat alla fönster osv, men där var allt i alla fall orört de senaste 100 året. Här ser jag inte en ekonomisk eller praktisk vinning i det
Nej . Hon var aldrig mycket av en utekatt heller, var ute när jag var ute annars sov hon gott på soffan.Inget spår av den andra katten?