Har köpt en 6-årig valack e.NEGRO ue. Pythagoras

B

briana

Är det nån som kan nåt om denna stammen ?? Har köpt han eftersom han är jättetrevlig och tror han kan komma långt i dressyren..Kanske lite svag bakaktion men det kan man u jobba på:smirk: Han står i Holland nu och kommer hem nästa vecka...
Vore kul att att få reda på mer om dessa 2 hingstar...:banana:

Sv: Har köpt en 6-årig valack e.NEGRO ue. Pythagoras

Negro är född 95, svart, 170 cm

När han var sju började ha vinna st georges. Vid sin gp debut var han mkt nära 70 % med Anna van Olst

Ok, tack för det ! Vet du nåt om avkommorna han lämnat ?Vet nån vem Pythagoras är ? Ska var nåt tyskt ?

Jag hade en tysk ridponny på tillridning inför bruksprov som hette så men han kom inte iväg pga kotledsinflamation.
Han hade redan gått ett bruksprov men blev inte godkänd.
Jag vet att han använts en del i avel, kan det vara han?

Jadu, jag vet ju inte det...Jag får försöka luska vidare:smirk:
Han är ju 170 hög denna hästen jag köpt....Undrar om det är ponnyblod i han :confused:

Som vanligt när det gäller holländska hästar så rekommenderar jag www.paardenfokken.nl. Gå i rubriken och klicka på "zoek en paard"
Det finns flera Pythagoras som du kan klicka dig vidare på.
Om din häst heter Uvanti har jag sett den på video och den verkar jättetrevlig. Lycka till

Ja det är Uvanti !! Han kommer hem i veckan:bump: Hur lägger man in bild här...? Nån som vet ?

Det finns flera hingstar som heter Pythagoras, och den store född 1927 kan knappast vara morfar till en häst som lever idag.

Däremot finns det ett fullblod fött -97 och en holländare född -74 som skulle kunna vara det.

Ja det är onekligen svårt att klura ut vem han är...Spelar ju mindre roll egentligen då det är en valack men kan ju vara kul att veta !!

Jag skulle gissa att det är holländske Pythagoras som är morfar till din häst

Han var e Komeet (Sable Skinflint xx - Logger) u Laverna e Trait d'Union u Verna e Polaris - Ludo. Jag känner inte till något om ans avkommor eller ifall han tävlats.

Vill du att jag lägger in en bild på Uvanti?:confused:
Det är lite svårt att berätta här hur man gör.

Får du gärna göra !!:smirk: Hade gärna lärt mig oxå. Har du varit inne på den holländska sidan du oxå ?? Ska bli spännande att få hem honom. Pythagoras är tydligen efter pilot...

Här kommer han i full galopp!!:bump: :bump:
http://www.horses-sales.com/photos/80285_d.jpg?
Hoppas allt går bra och det där med stammen kan vi ta när du fått alla papper.
Grattis till din nya häst. :banana:
Det är alltid spännande om allt man förväntar sig ska infrias.

Tack så mkt för all hjälp !! Ja det ska bli spännande :bump: Han kommer i slutet av veckan :banana:
Min tränare gillade honom skarpt så det känns bra !

På den där galoppbilden så ser det ju ut som en riktigt trevlig häst i alla fall.:)

Hoppas han är vad du förväntar dig och lycka till!

Alltid spännande när man köper häst såhär :D Min tränare säger alltid att jag har bra öga för att hitta bra hästar till bra priser....Min 5-åring köpte jag på bild som 4-åring. Knappt grundriden och mkt dåligt riden. Nu står han åter där jag köpte han för försäljning..Det är en tysk häst. Visade sig vara en häst av svårklass i hoppning:banana: Vi får väl se om detta blir precis lika bra..Han ser jättrevlig ut på film och ska var mkt bra i huvet..Travar liiite bakom sig men vi får träna mkt övergångar :) Han är på väg från holland nu :bump: Är det nån som vet hur man lägger in bild ?

Om du går in på rubrikerna i vänstermarginalen och väljer "snack & annat" så finns det en rubrik som heter datorer. Välj den så hittar du hur du kan göra. Jag lyckades i alla fall. Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästvård Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 094
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar