FantastiskFisk
Trådstartare
Hej!
Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit).
Jag har aldrig riktigt haft det sådär fantastiskt ställt med pengar då jag bodde hemma. Min kära mamma fokuserade på att lägga pengarna på annat vi verkligen behövde och där fanns det helt enkelt inte pengar över till hästägande. Så mitt hästliv har endast varit medryttare till ett gäng olika hästar.
Nu är jag i en position där jag tjänar ungefär 21-22 000 i månaden efter skatt och tittar mig omkring på foderhäst.
Jag har varit medhjälpare i ett fantastiskt fint, litet stall med lösdrift och underbara stalltjejer som alla kan det här med hästar och har lovat att hjälpa mig.
Då undrar jag - har jag verkligen råd?
Stallplatsen går på 840~ och då betalar vi för eget spån/halm/hö osv. Såhär ser det då ut.
Stallplats - 840:-
Hö var 3dje månad - 2000:- (klumpsumma, köper in enorma mängder hö för 6000)
Hovis - 1000/1200~:-
Leasingbil - 2600:-
Hyra - 4400 :-
Diverse som bredband osv - 1000:-
Det blir ungefär 12000 och lämnar mig med 10000 över för mat och diverse saker.
Ändå sitter jag här med en klump i magen.
Jag tror att min oro beror på att i yngre dagar så såg jag hur snabbt pengarna kan försvinna och därför är jag osäker.
Jag behöver bara någon som säger - Ja. Det kommer gå eller Nej det går inte.
Hur hade du gjort?
Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit).
Jag har aldrig riktigt haft det sådär fantastiskt ställt med pengar då jag bodde hemma. Min kära mamma fokuserade på att lägga pengarna på annat vi verkligen behövde och där fanns det helt enkelt inte pengar över till hästägande. Så mitt hästliv har endast varit medryttare till ett gäng olika hästar.
Nu är jag i en position där jag tjänar ungefär 21-22 000 i månaden efter skatt och tittar mig omkring på foderhäst.
Jag har varit medhjälpare i ett fantastiskt fint, litet stall med lösdrift och underbara stalltjejer som alla kan det här med hästar och har lovat att hjälpa mig.
Då undrar jag - har jag verkligen råd?
Stallplatsen går på 840~ och då betalar vi för eget spån/halm/hö osv. Såhär ser det då ut.
Stallplats - 840:-
Hö var 3dje månad - 2000:- (klumpsumma, köper in enorma mängder hö för 6000)
Hovis - 1000/1200~:-
Leasingbil - 2600:-
Hyra - 4400 :-
Diverse som bredband osv - 1000:-
Det blir ungefär 12000 och lämnar mig med 10000 över för mat och diverse saker.
Ändå sitter jag här med en klump i magen.
Jag tror att min oro beror på att i yngre dagar så såg jag hur snabbt pengarna kan försvinna och därför är jag osäker.
Jag behöver bara någon som säger - Ja. Det kommer gå eller Nej det går inte.
Hur hade du gjort?