Har inte läst tråden...

Sv: Har inte läst tråden...

Jag vet att ditt inlägg var långt och bestod av en himla massa fler meningar, men den här säger väl allt samtidigt som jag inte fattar ett endaste dugg. :banghead:

Det gör inget för jag fattar inte vad du menar heller med ditt inlägg även om det du skrev bara består av en mening.

Är det fel att inte ändra åsikt?
Är det fel att säga sitt?
Är det fel att skriva långa inlägg?
Är det fel att du har svårt att hänga med i långa inlägg?
Är det det lilla du citerar som du har svårt att förstå?
Osv, osv

Det är bra att stå för sin åsikt, men att inte vilja pröva den är fegt och enkelriktat, ganska självupptaget. Långa inlägg kan jag vara bra på att prestera själv, men 'långa inlägg' eller poster som man säger på forumspråk också ff när det är ett inlägg utan egentligt kommunikativt syfte, betyder inte per automatik att de alltid har substans, det kan vara en himla massa snömos också. I en debatt på ett diskussionsforum är det kanske inte alltid bara det man skriver, utan också hur man skriver, ett sätt att kommunicera.

Och så vidare och så vidare. (vad det nu betyder.) *host*

Det är bra att stå för sin åsikt, men att inte vilja pröva den är fegt och enkelriktat, ganska självupptaget. Långa inlägg kan jag vara bra på att prestera själv, men 'långa inlägg' eller poster som man säger på forumspråk också ff när det är ett inlägg utan egentligt kommunikativt syfte, betyder inte per automatik att de alltid har substans, det kan vara en himla massa snömos också. I en debatt på ett diskussionsforum är det kanske inte alltid bara det man skriver, utan också hur man skriver, ett sätt att kommunicera.

Och så vidare och så vidare. (vad det nu betyder.) *host*

Nu hänger jag inte med alls. Tycker bara att du blandar ihop en massa saker som inte har med mitt inlägg att göra.

Skall jag på grund av någon diffus princip som du har fortsätta att skriva inlägg efter inlägg i en tråd som inte leder någonstans? Tala om för mig vad det gör för nytta?
Vadå pröva den? Jag lägger fram min åsikt och har en diskussion runt den så länge jag finner det intressant. Hur länge måste jag enligt dig hålla på innan min åsikt har prövats tillräckligt? Eller är det bara om man tycker annorlunda än dig som en åsikt måste prövas?

Det är ju en väldigt tur att du alltid fyller dina inlägg med viktiga saker och substans i ett bra kommunikativt syfte utan en massa snömos.

Men skall jag vara helt ärlig så finner jag dina två senaste inlägg totalt meningslösa och utan någon egentlig mening

(ja jag envisas att kalla det för inlägg fast det tydligen inte är godkänt enligt dig, och ve och fasa inte heller har det prövats om det är okej eller inte att kalla det för "inlägg" i en 20 sidor lång tråd ;))

Egentligen vad spelar det för roll?
Anledningen till att jag reagerade är att jag blev lite förbluffad över att du "erkänner" att du ibland skriver saker som du egentligen inte tycker. Känns ju sisådär kul att diskutera med dig när jag inte vet om du framför dina verkliga åsikter eller om du sitter och hittar på för att "inte förstöra tråden".

Alla har ju rätt till sin åsikt och varför hålla på och argumentera för något sida upp och sida ner när det inte leder till något vettigt? Jag har lagt fram mina argument vad mer kan jag göra?
Det allra enklast möjliga: bara låt bli att svara. Ignorera de inlägg som du tycker "förstör tråden". Det är så jag gör om jag inte känner för att argumentera emot.

Nu orkade jag inte läsa hela tråden innan jag svarade.. Och tänker att detta är just en sån typ av tråd där jag tycker det är helt ok att svara utan att läsa. Sen finns det ju andra trådar som det är mindre lämpat för.

Men generellt - orka bry sig om att det ibland ramlar in inlägg som bara svarar på trådstarten?

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
659
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama