Har inte läst tråden...

Sv: Har inte läst tråden...

Fast det är väl inte för mycket begärt att man åtminstone skummar tråden för att kolla om a) det man tänkt säga redan sagts eller b) tråden tagit en helt annan riktning. Hon som skrev att mannen varit otrogen i trådstarten kanske redan har sparkat ut honom eller kommit på att hon hade fel. Till exempel.

Eller ännu värre: abortfrågor. Efter fem sidor häver någon ur sig att ts absolut inte ska göra abort, utan att ha läst att aborten redan är gjord.

Fast så har jag nog själv svarat i nån tråd nån gång utan att ha läst hela. Skäms.

Ibland orkar man verkligen inte läsa igenom exakt alla inlägg eller hela tråden..långa trådar kan ju ta timmar att läsa :o och bara för att ta del av andras åsikter för det mesta när man nog hellre vill dela med sig av sina egna. En del trådar är ju som att läsa en hel roman verkligen.

Sen kan det vara så att man vill rikta sitt inlägg just till ts och startinlägget än vad man svarar alla andra, och lägger då till "har inte läst hela tråden/inte läst tråden" för att ursäkta sig ifall man nu skulle råka skriva samma sak.
Svarar jag grundinlägget så svarar jag ts, svarar jag någon specifik svarar jag ju deras inlägg och svarar jag allmänt/uttrycker min åsikt om ämnet så använder jag mig av kl och kan faktiskt lägga till "har inte läst hela tråden", så tänker jag när jag skriver i trådar.

Så jag tänker lite såhär:

- man vill inte ta in för mycket i vad andra skrivit utan lägga fokus på sin egen tanke och det man vill få ut/det man ska formulera från grundinlägget som är basen i diskussionen
- har inte tid att ägna timmar åt att läsa inlägg eller hela trådar för att våga skriva eller vara med och diskutera
- man vill få ut sin åsikt, berättelse, svar eller vad som så fort som möjligt
- ursäktar sig ifall man nu skulle skriva "fel" genom att råka upprepa något
- det beror på vars i en tråd man svarar, hur man svarar och vad man svarar på

Själv undrar jag - vad är det som är så hemskt om det blir fel/att man råkar svara fel. Är det något som är så hemskt störande?

Senast ändrad:

Det som kanske saknas här på bukes är ett alternativ att bara läsa TS inlägg. Läser man dem gör det inget om man missar de där tvärgående diskussionerna (som jag personligen älskar, men det är min egen åsikt)

Jag skulle jättegärna vilja ha den funktionen - läs enbart trådskaparens inlägg.

Fast det går ju redan. Före du öppnar tråden kan du klicka på antalet inlägg, och sedan klicka på antalet inlägg av specifik användare.

Håller med dig Priffe, ibland läser man bara början o svarar, herregud , måste man vara ego för det :crazy:

Jag läser allt om jag blir riktigt intresserad. Jag har nog ett intressespann på x antal inlägg, annars läser jag inte. Tex en mega-lång tråd, den kan ta flera timmar att läsa. När har man den tiden? För att prioritera den så måste ämnet vara riktigt engagerande.

Som denna, den har jag läst från början och hit (det var ett töntigt litet skämt innan, att jag inte läst). Tråden är hanterbart lång.

Men detta ämne i sig (varför man inte läser hela tråden), kommer inte att engagera mig så mycket mer, tror jag.

Livet är kort och man får välja vad man skall ägna sin värdefulla tid till! Därför tycker jag kanske inte att man skall moralisera över vad folk gör och inte gör.

Om man kommer med ett konstaterande som redan är "gammalt" i en tråd, så är det väl inte hela världen?

Någon läste inte allt, drog en slutsats som andra före denna hade dragit. Och? liksom...

Over and out :D

Ibland orkar man verkligen inte läsa igenom exakt alla inlägg eller hela tråden..långa trådar kan ju ta timmar att läsa :o och bara för att ta del av andras åsikter för det mesta när man nog hellre vill dela med sig av sina egna. En del trådar är ju som att läsa en hel roman verkligen.

Sen kan det vara så att man vill rikta sitt inlägg just till ts och startinlägget än vad man svarar alla andra, och lägger då till "har inte läst hela tråden/inte läst tråden" för att ursäkta sig ifall man nu skulle råka skriva samma sak.
Svarar jag grundinlägget så svarar jag ts, svarar jag någon specifik svarar jag ju deras inlägg och svarar jag allmänt/uttrycker min åsikt om ämnet så använder jag mig av kl och kan faktiskt lägga till "har inte läst hela tråden", så tänker jag när jag skriver i trådar.

Så jag tänker lite såhär:

- man vill inte ta in för mycket i vad andra skrivit utan lägga fokus på sin egen tanke och det man vill få ut/det man ska formulera från grundinlägget som är basen i diskussionen
- har inte tid att ägna timmar åt att läsa inlägg eller hela trådar för att våga skriva eller vara med och diskutera
- man vill få ut sin åsikt, berättelse, svar eller vad som så fort som möjligt
- ursäktar sig ifall man nu skulle skriva "fel" genom att råka upprepa något
- det beror på vars i en tråd man svarar, hur man svarar och vad man svarar på

Själv undrar jag - vad är det som är så hemskt om det blir fel/att man råkar svara fel. Är det något som är så hemskt störande?

Haha

Se, här jag gör mig skyldig till just detta. Jag skummade - läste inte ditt förhållandevis långa inlägg och, ja... se mitt förra inlägg. I princip identiskt!

Att ursäkta sig med att säga som det är, att man inte läst hela tråden - det är väl schysst? Tycker jag i alla fall.

Problemet är att när det hela tiden hoppar in nya i diskussionen som tar upp gamla argument/råd som redan avhandlats så blir det en väldigt rundgång i tråden.

Jag brukar av den anledningen tröttna ganska snabbt att diskutera något. Efter 2-3 sidor så har det mesta sagts och det är egentligen inget nytt som tillförs till tråden. Märks väldigt tydligt i trådar om lite känsliga ämnen. Vissa orkar hålla på i sida efter sida och det tycker jag är lite imponerade att dom är så uthålliga (eller är det kanske envishet?). Jag står som sagt ut i 2-3 sidor och sedan tröttnar jag. Känns bara så meningslöst och ger inget längre.

Är det tex en tråd som handlar om något intressant ämne men inte är en åsiktstråd men som råkar spåra ut bara för att folk inte klarar av att hålla sig till ämnet så brukar jag skriva att dom har rätt bara för att få tillbaka tråden till ämnet. Risken är annars att fler plötsligt börjar skriva inlägg om det ämnet som inte alls har med trådstarten att göra.

Resultatet blir att folk förstör en trevlig och intressant tråd.

Alltså, jag har inte läst tråden men jag tycker TS verkligen ska dumpa karln och satsa på mjölkkor istället. ;)

Det svaret är ju dock inte helt fel. Rent generellt så brukar det vara en man inblandad när något går fel :D

Alltså, jag har inte läst tråden men jag tycker TS verkligen ska dumpa karln och satsa på mjölkkor istället. ;)

Nu har jag bara läst sista svaret, men om TS tänker satsa på mjölkkor rekommederar jag robot. Annars kommer h*n inte ha tid att träffa en ny, bra partner.

Det svaret är ju dock inte helt fel. Rent generellt så brukar det vara en man inblandad när något går fel :D

Men det är ju det jag alltid sagt, man kan INTE blanda raser hur som helst. :D

Nu har jag bara läst sista svaret, men om TS tänker satsa på mjölkkor rekommederar jag robot. Annars kommer h*n inte ha tid att träffa en ny, bra partner.

Äh skit i karln, köp en ny traktor istället. :p

Äh skit i karln, köp en ny traktor istället. :p

Varför utgår du från att TS är en kvinna? Och att hon söker en karl?

(Eller, det kanske har stått i svaren, men MIN EGEN tid är så viktig, så jag bryr mig inte om att läsa själv.

Kl

För ganska längesedan var det någon som la in en text om hur det brukar gå till i ett forum.

Tror det hade med att göra att en forummedlem hade en glödlampa som hade gått sönder och nu frågade hur man skulle göra för att byta den.

3 st bråkar om glödlampan skall bytas mot en ledlampa

4 st tycker inte man skall använda en lampa alls

1 ger det svaret Ts faktiskt frågade efter

4 bråkar om att folk inte kan hålla sig till ämnet

Osv.

Jag kommer inte ihåg mer än några enstaka saker men den var väldigt rolig och träffande. Är det någon annan som kommer ihåg den bättre?

Nu tycker jag att du är rasist faktiskt!
Nej jag är inte rasist men,,,,,,,,,,,,;)

Man skall inte bidra till miljöförstöringen. Aja baja *hytter med fingret*
Äsch, lite mer skit gör inte ett dugg och så får vi evig sommar om tillräckligt många kör tillräckligt mycket. :idea:
*Startar elverket som jag tankat med gammal spillolja.*

Varför utgår du från att TS är en kvinna? Och att hon söker en karl?
Klart att TS är en kvinna annars hade problemet redan varit löst. ;):p

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
659
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama