Har hon ont tror ni??

H

hestur

Har precis köpt en Islandshäst och allt fungerar jätte bra förutom en sak. Varje gång jag ska lyfta hennes vänstra bakhov (det är bara den som hon gör så med) så verkar hon bli lite tjurig och backar med ändan mot mig när jag försöker lyfta hoven. Har rytit till åt henne ett par gånger och då har hon slutat och sedan är det inget problem att kratsa hoven. Och så där har det varit ända sedan hon kom. Funderar över varför hon gör så. Tror ni hon retas med mig eller tror ni hon har ont? Vet inte vad jag ska tro, men hon haltar inget, är inte varm i benet eller hoven och hon verkar inte öm. Hon är pigg och glad med öronen framåt hela tiden på ridturerna... Vad tror ni? :confused:

Sv: Har hon ont tror ni??

Jag tror inte att hon jävlas, om det bara är ett ben.
Skulle gissa att det är något som stör, sen om det är att hon har ont eller är kittlig eller irriterad på nåt annat går ju inte att säga om man inte sett hästen.

Har hovslagaren kollat/känt på henne?

Min isis gjorde likadant(fast fram) och det visade sig att han var sned i bakdelen. Kom fram när en massör kollade honom. Fick hjälp och han är nu på väg att bli mycket bättre. Tror alltid att man ska kolla upp om hästen har ont någonstans i första hand. Och hästmassörer är ofta mycket duktiga på sånt. Lycka till.

Tror inte heller hon är dum utan ta ut en bra kiropraktor så ordnar det sig säkert.

Ta ut en kiropr. eller massör edyl! Men jag tror h*n har ont i knät. H*n vet att det gör ont att lyfta benet såsom man gör vid hovkratsning mm. Nu är detta bara MINA åsikter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästvård Min häst som jag köpte i tisdags har visat hälta som kommer och går. Körde honom 7h från södra Sverige till Norrland, han hade...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka