Har hon bra teknik?

Sv: Har hon bra teknik?

Haha vad kul att hon springer runt och hoppar själv :D
Jag tycker att hon ser fin ut och är rädd om benen, samt kvick upp i luften. Hur gammal är hon och vad har hon för stam?

Jättesvårt att säga på ett enkelhinder. Ställ upp ett räcke på ca 50cm, därefter mäter du 7 meter och ställer upp en liten oxer. Låt hästen komma in lite lugnare och justera avståndet mellan hindren när du ser hur lång/kort galopperad din häst är. Kanon om du har någon rutinerad person med som hjälp.

Om jag förklarat dåligt så är det bara att skicka ett pm så ska jag försöka igen.

Lycka till!

Jo hon brukar göra det i slutet av passet :d
Hon är 10 år, E: Phaeton Ue:Kaliber

Daniel skrev:
Jättesvårt att säga på ett enkelhinder. Ställ upp ett räcke på ca 50cm, därefter mäter du 7 meter och ställer upp en liten oxer. Låt hästen komma in lite lugnare och justera avståndet mellan hindren när du ser hur lång/kort galopperad din häst är. Kanon om du har någon rutinerad person med som hjälp.

Om jag förklarat dåligt så är det bara att skicka ett pm så ska jag försöka igen.

Lycka till!

Jo jag fattar. Tack!
Hon har bara blivit löshoppad 3 gånger av mig och förra gången hade jag 2 hinder och det gick rätt bra.
Men får prata med någon i stallet om hjälp!!

Phorsytia skrev:
Jo hon brukar göra det i slutet av passet :d
Hon är 10 år, E: Phaeton Ue:Kaliber

åh! en phaeton avkomma!

har ett sto som har honom som morfar! hur e hästen? har lixom inte träffat på några avkommor tillhonom.

annars fin pålle!

Hon är galen enligt många i stallet :p
Nä men hon är en pigg, glad häst. Dock rätt högranig överallt! Men hon blir väldigt lätt utråkad och man måste hela tiden göra nya saker och inte rida dressyr 5 gånger i veckan. Kan vara rätt nervig i just hoppningen.
Skulle vilja träffa mer Phaeton avkommor också och se om dom är lik henne.. Urmysig i stallet är hon också, man kan stå och klia henne en timme om hon skulle bestämma!

Ett väldigt bra steg i både galopp och trav har hon också..

jag har ju hört att Phaeton hade ett jäkla humör:crazy: och att vissa avkommor ärvde det av honom.

Men sen har jag aldrig haft några problem med min lilla (är bara 2 än) men vad det gäller hennes mamma vet jag inte...... får hoppas att hon inte ändras;)

Jo har också hört det, och nog har min ärvt lite av det men inte så att hon blir jobbigt enligt mig iaf! :)

tycker hon ser ut att ha jättebra teknik. taxerar själv rätt till hindret o är rädd om ben o fötter... :)

Hon hoppar inte alls med ryggen och är lite för "snabb" i språnget enligt min åsikt, men de ser ut som en trevlig allround häst.

Jag tyckte hon hoppade jättefint:)
Utan rygg och snabbt ned i språnget tycker jag mest bara hon hoppade på det lilla lilla krysset när hon kom lite för nära, men annars tyckte jag det såg trevligt ut.

Tack :)
Vad menar du med för snabb i språnget? "en okunnig" :o

Jo alltså hon är ju en allround häst mot dressyr så jag begär inte så mycket av henne.. Var förut lite mer hoppryttare men är rätt osäker nu så hoppar bara nån/några gånger i månaden..

Jag flytta hit i Juli förra året så om du varit här sen dess har du nog det!!

Aha okej :D va kul. Har du häst? Har du haft den på sandvången?

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 470
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka