Har hon bra teknik?

Sv: Har hon bra teknik?

nä ja har ingen egen, men ja brukar hyra över sommaren o ha i egna hagen, men ja rider ofta på paddocken, för carita o så:D

Hon ser ut att hänga lite med frambenen i vissa språng, men däremot är hon ju högt över för det mesta, så det spelar ingen roll. Hon kanske bättrar sig på högre hinder.
Däremot tycker jag att hon använder sin rygg alldeles utmärkt i sprången!

Lite hängande framben annars tyckte jag hon hoppade fint, bra bakben i sista sprången:)
Hon verkar ju ha bra balans när hon galopperar runt med, samt tycker det är kul och det är ju viktigt!

Jag jobbade i ett stall för några år sen där de hade ett avelsto efter Phaeton. Hon fick fina avkommor och bla. en godkänd hingst samt en som gick till andra omgången på bruksprovet, men blev sen inte godkänd pga. för låg ridbarhet (dressyr). När jag var där stod en fyraåring e: Levantos i stallet som hoppade riktigt bra och går 130 nu som sexåring.
De avkommorna jag träffade (som då hade Phaeton som morfar allihopa) var trevliga att hålla på med och så men stona hade lite humör i ridningen ;)

Senast ändrad av en moderator:

Jo det verkar vara stona som det märks mer om dom är Phaeton avkommor. Och till mitt sto ärhan ju pappa också så märks väl kanske mer:angel:

Hon hänger lite i frambenen....men spelar roll hon är ju över utan problem. Och att hon är villig och positiv kompenserar hänget mer än väl tycker jag.

Roligare att tävla en fin och framåt pålle som din med lite häng i frambena än en surig ovillig med super teknik.:bump:

Kanske var det för lågt för henne att knöla upp tassarna för också:D

Phorsytia skrev:
Löshoppa hästen min i dag och undrar vad ni tycker om hennes hoppteknik.?
Det är väl inte så jätte högt, det högsta ligger på 110.
Men skulle bli jätte glad om några skulle kunna säga nåt!!

http://media.putfile.com/Loshoppning-47

Jag tycker hon lyfter frambenen bra, mer när det är högre, men då behövs ju mer, alltså lyfter hon det som behövs. DÄremot skule jag önska att hon hoppade mer med ryggverksamhet, hon gör det i några språng men inte genomgående. Kan bero på höjde eller att hon är lite uppvarvad. Är nog bättre att bygga en bana runt och låta henne coola ner lite mellan hoppen. Hon ser ut att ha huvudet lite högt och vara uppvarvad.
Och att hoppa en serie ökar ryggverksamheten.

Jo jag har fått råd av andra att bygga upp iaf 2 hinder i stället för 1.

Och jo hon är rätt upphetsad :p Men jag gjorde det väl inte 100 % seriöst och hon får komma lite som hon vill eftersom hon har rätt dåligt självförtroende i just hoppning!

Ha ha! va duktig hon är som hoppar alldeles själv sådär, min kuse gör ALLT för att sticka åt motsatta hållet o kräver infångare, 3 pers som fångar in o leder fram nästan till hindret....:rofl: sen är man helt slut efter allt springande o hästen tycker det är skitkul o finta o smita undan...

tycker annars att det ser fint ut på filmen :p

Hehe, men först gången jag löshoppade henne så kom hon knappt över en bom och sprang genom elstaketet och ut på vägen :p

Det som inte syns på filmen är dom gånger hon *harkel* springer vid sidan och en gång kom hon så snävt och långsamt att hon rev, den klumpen!! hihi

Tycker hon ser bra ut.Rädd om benen och fint steg i både trav och galopp. Verkar tycka det är roligt också.

jätte roligt häst :love: jag är helt kääär :d hon är inte till salu? :angel: haha, men hon ser ju ut att tyka det är kul :) det tyker jag är viktigt :D

Tycker hon ser lite "loj" ut på dom små hindrena men när det kom upp lite hoppade hon ju riktigt bra. Kan inte hålla med dom innan som tyckte hon hoppade helt utan rygg. Trevlig häst! :D

hur får du hästen att hoppa av sej själv??

Riktigt läcker flicka, ser ut att ha det roligt :)

Jag tycker inte att man ska bry sig så mycket om att hon hänger lite med frambena då hon ändå lyfter knäna ganska bra och inte någon gång är i och rör bommarna, det är ju ändå tänkt som en trevlig allround häst som du sa -med dressyrstam, kanske hon bara är lite oskärpt på de långa höjderna, samt att som någon annan här sa att hon går lite högt med huvudet och kanske inte hoppar upp sig så, samt inte använder sin rygg så väl alla språng. jag tycker alltid att det är lite svårt att säga på ett litet enkelhinder. Gör som flera här tipsat dig om, bygg upp en serie på tre hinder, med tex ett galoppsprång imellan, så får du se hur hon tar sig an hindren när hon får komma in lugnt och hoppa upp sig. Hon verkar ju vara säker i sin taxering.
Lycka till.

__miiiaa__ skrev:
jätte roligt häst :love: jag är helt kääär :d hon är inte till salu? :angel: haha, men hon ser ju ut att tyka det är kul :) det tyker jag är viktigt :D

Haha, Tackar! Har ju bara haft henne i 1 ½ år så, men får väl höra av mig ;)

Pontiac skrev:
hur får du hästen att hoppa av sej själv??

Som jag skrivit i andra svar så fick jag inte över henne 1 bom första gången och så stack hon genom eltråden ut på gatan!! :smirk:
Men ni får ju inte se dom gånger hon springer vid sidan.. För det händer också i bland!!
Men hon gillar det och gör det inte så jätte ofta så blir väl extra kul när det bara är nån gång då och då!

Hej!
Jag är ingen "hoppmänniska" men hästen ser ut att tycka det är kul och det ser ut som om vissa hopp blir riktigt bra då hon hoppar med ryggen:) Ser ut att vara en jättefin och trevlig häst:)

Tack så mycket allihopa för alla fina och tekniska svar! :bow:

intressant löshoppningsteknink :D det är ju ett bevis på att hästen gillar det, söt häst, fin teknink :D

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 471
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka