Har hittat en böld.

annie_cool

Trådstartare
Hejsan när jag skulle undersöka mitt sto så upptäckte jag en böld vid ljumsken. Den är inte så stor men jag kan se att hon vissar lite ovilja när jag trycker och ser om den är mogen att ta bort men ensålänge är den inte det. Vad ska jag göra tycker ni? ska jag vänta och se om den spricker av sig själv? eller ska jag kalal på vetrinär? Stoet är 6 år och är ett fullblod.

Sv: Har hittat en böld.

Är du alldeles säker på att det är en böld som kommer att spricka?
Alla gör ju inte det. Vissa kan göra det, vissa återbildas, vissa får man skära bort och vissa låter man bara vara.
Veterinär är aldrig fel när man inte vet vad det är. Men om stoet inte verkar ha problem av den och den inte växer kan man nog lite det gå en tid innan man gör det.
En sådan böld kan ju till ock med på ett fullblod vara en bula från ett insektsbett.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 913
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka