Här har ni en djurplågare

Glimfeather

Trådstartare
Inte nog med att man är så jävla inkompetent att man inte kan få sina hundar att hålla sams och behöver ta det enorma klivet at göra sig av med en av dem. Nu är man en djurmisshandlare (som varken badar sin hund eller borstar honom) som sviker sin hund.

Jag vet att han var tovig, borstade ordentligt tre veckor innan och underhåll det bara lite efteråt pga hur han var, men det var inga tovor som gjorde ont! So what? De klipptes ju ändå bort! Det är inget någon behöver kommentera när det inte var någon fara! Jag kan nog avgöra det efter över 10 år med pälshundar, och jag badade en vecka innan flytt (EN JÄVLA VECKA!). Är jag en jävla svikare för att jag försöker tänka på mina djur och inte låta dem ha ihjäl varandra?

Ingen har en jävla aning om hur svår omplaceringen var för mig och hur mycket jag kämpade för att få de att fungera.

Det värsta är att jag tror på det. Nu ska jag gå ut i skogen och hänga mig i en tall.

Sv: Här har ni en djurplågare

Är det de nya ägarna som påstår detta? Tror du inte att det är så att de inte har lika mycket kunskap som dig angående pälshundar, och alltså bara är sånna som man får le lite överseende mot när de säger sånt?

Jag tror att du har koll på hur mycket pälsvård din hund behövde, och att du inte ska känna någon skuld. Sen är det ju aldrig kul att bli kallade något sånt, men försök att tänka att det är som som har fel.

Vilken av hundarna är det du har omplacerat?

Öh va?
Luuugn och fin!

En hund dör knappast av att pälsen inte är borstad på 3 veckor. Tror faktiskt inte ens den vantrivs!

Klart du inte är en djurplågare!

Och du är snarare än bra djurägare som väljer att omplacera din hund, det är ett klokt och oegoistiskt beslut som gynnar för allas bästa!

Nej, nya ägaren är jag väldigt nöjd med. Det är hundtrimmet (pälsen) samt uppfödaren (att jag sviker) som påstår detta. Kostigt att han är/var världens gladaste hund när han var så smutsig och tovig ...

Förnuftet säger att jag ska skita i dem, men jag har inget pansar som skyddar mot sånt. Jag behöver distans till världen ett tag.

Jag tycker du ska gå efter vad DIN hund tycker och anser!
Är han en lycklig hund tovig och skitig och du står ut med det, då kan han väl få vara lycklig då!

Lilla gumman. Försök att ta det lugnt nu och förklara utförligare vad som hänt. Sirius behöver dig så låt tallen vänta. Är uppfödaren sur för att du hellre omplacerade än att ständigt få åka till vetr för att dom bråkar och skadar varandra? Självklart är du ingen djurplågare.

Senast ändrad av en moderator:

Det där var rörigt ja :crazy: Egentligen var det ingenting. Det är bara att jag är trasig och tolkar allt som kan tolkas det minsta negativt som att alla hatar mig. Det senaste året har tagit knäcken på mig. Jag försöker göra det bästa, men det känns som allt är emot mig och allt blir fel hur jag än gör.

Men hallå.....
DU är verkligen INTE nån djurplågare!!
Är du en djurplågare, må ja då vakna upp imorgon med horn i pannan och en grisknorr i röva!! ;)

Du skötte dina hundar på alla bästa sett, och han var inte lätt ju, å du gjorde ett toppen jobb!!!
Du försökte, du kom på att de kanske inte funka, och du tog de rätta beslutet att då omplacera!! HELT RÄTT!!

En djurplågare hade kanske istället fortsatt träta, blundat för verkligheten, och hundarna hade om och om igen hamnat i bråk!!!
Så, ne!! En stor ELOGE till dig Emelie för att du gjort de rätta för dig & Sirius!!!:love:

Hmm..

Nu var det väl iofs lite mer än att pojkarna inte kunde samsas om jag inte missminner mig..

Dåligt stil av uppfödaren och vad hundtrimmaren anbelangar så är det ett både olämpligt och oprofessionellt beteende att snacka runt. Om uppfödaren är så förtjust i honom, kan ju h*n själv ta hand om hunden. Vilket jag även har påpekat innan.

Den uppfattning jag har om dig och denna situationen är att du är en bra människa som gör allt och lite till för sina hundar.
Tvekar inte på att det var rätt belsut att omplacera.
Strunta i vad de säger, du vet vad som är bäst för dina hundar.
Ibland är det bästa man kan göra att "ge upp" (inte för att jag vill kalla det du har gjort för det, men du kanske fattar vad jag menar?) eller låta nästa person försöka..

weeey :cool:
då är det hjärtligt välkommna och titta på min sheltie med kass päls på äldre dar.
Vi har slutat borsta helt, klipper när det behövs istället(för det är inte ens lönt längre). Dessutom när han är så håröm som han är.

Hur kommer det sig att du fick veta vad de på hundtrimmet tycker om din djurhållning?

Om nu gamla ägaren gnäller, så verkar ju inte de så kompetenta heller. Vill de ha så mycket att säga till om så kanske det bästa vore om de behöll sin "egen" hund, eftersom de tyckte att du inte klarade av det. *upprörd* Finns inget surare en människor som snackar som om de kunde allt.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 868
Senast: AnneB
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 775
Senast: Got2Be
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka