Har Halmstad egna distanser?

martha

Trådstartare
Kollade min Ville och han kvalade igår på Halmstad , på distansen 2144 m :confused:

Skulle kvala om ( 2 r i raden) och då står också samma distans....Nån som kan reda ut detta åt mig :)

Sv: Har Halmstad egna distanser?

distanserna r för att de har open stretch. har flyttat ut innerspåret lite vid sista sväng och så, därav de något längre distanserna! :)

Halmstad har fått flyttat ut innerspåret en bit för att få plats med open stretch på upploppet.

såg nu att PiperGarden redan svarat...

om du har missat detta så har Halmstad en så kallad open stretch på upploppet nu förtiden vilket innebär att distansen blir så.
men kan inte din häst trava 2140 meter utan rapportering hade jag nog
tagit mig till veterinären och undersökt den, måste vara något fel eller så har du inte tränat nog bra.

ok, men måste vara sorgligt djur eller skadat djur som ej kan trava.

ok, men måste vara sorgligt djur eller skadat djur som ej kan trava.

och sen finns det ju dom som travar på sitt egna lilla vis utan att ha ont och blir rapporterade för att dom travar "konstigt" :smirk:

Ang rapportering för orent trav; måste inte en häst som har 2 rapporteringar i raden genomgå en veterinärundersökning innan den kvalas/startas?:confused:

om du har missat detta så har Halmstad en så kallad open stretch på upploppet nu förtiden vilket innebär att distansen blir så.
men kan inte din häst trava 2140 meter utan rapportering hade jag nog
tagit mig till veterinären och undersökt den, måste vara något fel eller så har du inte tränat nog bra.

Nej jag är ny inom travet :angel: och visste inte att distansen blev annorlunda, dessutom är hästen i proffsträning och är bara uppfödd av mig. Han har sprungit 2140 m förr på 15,8 så nog kan han ( om han är fräsh)

Nu har han gjort 2 kval och en start och fick en rapportering IGEN :crazy: , startförbud och veterinärundersökning....inget jag kan göra nåt åt utan det är ju tränarens ansvar att ha hästen i ordning...men man kan ju få fråga om distanser iallafall ???

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 044
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 918
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar