Har glömt nästan allt om överben och gallor..

pastejja

Trådstartare
Har inte hållt på med hästar på några år, och har nu fått äran att rida en kamrats superfina unghäst. Den har lite gallor och ett överben bak.. Och jag har helt glömt hur man gör!! Lindar man mot gallor? Låter säkert jättedumt, men mina hästar var alltid friska, så det var ju inte så att jag fick öva så mycket.
/ Ulrika

Sv: Har glömt nästan allt om överben och gallor..

Oftast är det bara att låta dem vara. Mjuka gallor är inte något speciellt att bry sig om om de inte plötsligt uppstår från ena dagen till den andra. Min unghäst är gallig båda bak efter betet, antagligen för det proteinrika gräset eller något.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Zpunk
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama