Har folk inget hjärta??!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

westernhorsemanship

Trådstartare
Fy fan säger jag bara, jag blir så upprörd när jag läser att ett 6 dagar gammal föl blivit ihjäl skuren och skuren i könsorganen till döds :cry::cry:
Har folk inget hjärta? vad är det för sjuka jävlar som kan göra så mot ett oskyldigt djur?? Nej fy fan säger jag bara blir så jävla upprörd..
Lika så dom där äckligfa ungdomarna ( killgäng) som eldar upp kaniner och filmar det, levande kaniner. Dom går liksom till en djur affär och köper kaniner för att élda upp dom.. VAD FAN ÄR DET FÖR FEL??!! Sånna förtjänar FAN inte att leva.

Människor som gör så är fan en skam, sjuka i huvudet...

blir bara så arg och ledsen när man läser i nyheterna hela tiden om oskyldiga djur som far illa..:cry: :cry: :mad: :mad:

Ville bara få ur mig lite..

Sv: Har folk inget hjärta??!!

Såå hemskt!!!:cry::mad: Det är en grym o ond värld vi lever i. Sådana sjuka, störda, känslokalla,hjärtlösa onda människor borde lemlästas och lida o dö en plågsam död!!! Det som de har gjort mot oskyldiga djur förtjänar de att uppleva.

Såå hemskt!!!:cry::mad: Det är en grym o ond värld vi lever i. Sådana sjuka, störda, känslokalla,hjärtlösa onda människor förtjänar verkligen inte att få leva! Det som de har gjort mot oskyldiga djur förtjänar de att uppleva. De har varken hjärna eller hjärta.

Såå hemskt!!!:cry::mad: Det är en grym o ond värld vi lever i. Sådana sjuka, störda, känslokalla,hjärtlösa onda människor förtjänar verkligen inte att få leva. Det som de har gjort mot oskyldiga djur förtjänar de att uppleva. De har varken hjärna eller hjärta.

Åh äntligen en tråd om detta. Jag måste ventilera mig!
Ända sedan jag läste om detta så har det inte försvunnit ur mitt huvud. Mår så sjukt dåligt över det, i en artikel var det en bild på fölet och mamman och jag kunde inte hålla undan tårarna. det har verkligen satt sig i hjärtat.

Hur i hela friden kan en människa göra något sådant? Ja det gäller förståss alla djur som utsätts för hemskheter. Vad är det för behov hos en människa som måste lindras genom att skada ett osyldigt djur? Dominans, sexualitetsläggning, uppmärksamhetssökande eller vad? Det är en sjuk hjärna, som tappats bort, blivit undanknuffad eller inte sedd av samhället. Någonstans gick det jävligt fel för den människan. Den behöver ju vård och hjälp. En sådan människa ska ju inte gå runt ute. Jag tycker verkligen att det ska sättas in stora resurser för att hitta dessa människor som gör sådant emot djur. Vad blir deras nästa steg?

Det är ju så att man blir mörkrädd.. Vart är världen påväg? INGEN normal människa kan väl göra något sådant?! dom ska verklige inte runt ute, vem vet vad dom kan göra sen liksom, bebisen var väl bara en början för denne.. Tänk att man ska behöva vara orolig för djuren amn äslar så innerligt över att sjuka människor går runt och skär, antastar, dödar, torterar. ATT man ska behöva vara orolig och låsa in hästarna eller vakta dom hela nätterna. Det är ju helt sjuk..
Om jag skulle få syn på någon sån sjuk som gör något sådant på bar gärning, den skulle inte leva länge till kan jag bara säga, jag skulle ta fram en AK5 och peppra ner den.
Dom kommer inte i närheten av mina hästar för då jävlar..

gaaah är så upprörd..

kl

Jag har också tänkt på det sedan jag såg den lilla notisen tidigt på morgonen, och hoppades länge på att det skulle visa sig vara en rovdjursattack. Då hade det inte varit lika meningslöst på något sätt.

Det handlar ju uppenbarligen om en mycket sjuk människa. Första tecknet på psykopati sägs ju vara att personen plågar djur... tyvärr är det väl inte så stor chans att de får fast den som gjort det heller. Bara att hoppas på att gärningsmannens läkt och vänner kan få höra eller misstänka något och anmäla till polisen...

Det skjuts för lite, folk hetsar upp sig över rovdjurens naturliga beteenden men sådanna här vidriga as får springa fritt utan att det skriks om skyddsjakt eller tas i med hårdhandskarna från myndigheterna. :mad:

Det skjuts för lite, folk hetsar upp sig över rovdjurens naturliga beteenden men sådanna här vidriga as får springa fritt utan att det skriks om skyddsjakt eller tas i med hårdhandskarna från myndigheterna. :mad:

Väl talat!! Människan hålls om ryggen och djuren får lida!
Fy fan rent ut sagt!!

Vet inte hur mkt men det verkar som att polisen inte verkar lägga några stora resurser på att hitta någon skyldig. Men det är jag som spånar, det kan vara fel.

Sjuka människor och de bör be för sina liv om de skulle bli upptäckta!

frågan är ju bara var polisen ska börja leta? Gå runt och fråga folk om de har skadat några djur på sista tiden?

Eftersom jag inte känner de drabbade vet jag ju inte, men tänker faktiskt anta att polisen har tittat efter möjliga spår, om vapnet ligger i närheten och frågat ägarna + eventuella grannar om de har sett något.

Skulle tro att det är svårt att hitta den skyldiga om det inte finns vittnen eller iakttagelser. Sånt här händer ju med jämna mellanrum, men man hör mycket sällan om det gripts någon gärningsperson. Någon som vet hur det ligger till? Finns det några domar?

Det enda jag tror hjälper är tillsyn, tillsyn och åter tillsyn. Staket som är svårforcerade utan att få el i sig osv, men då väljer de väl nästa hage.

Jag frågar mig alltid hur de kan få tag på hästarna och utföra detta utan att de flyr, men de har väl sina metoder...:(

Jag blir också så arg och ledsen att jag inte finner ord! Blir så arg att jag bara skakar och gråter:cry: Usch! Finner verkligen inga ord för sånt beteende!

Visst är det svåra fall, en idiot gårut mitt i natten för att skada ett stackars djur.
Det var som sagt jag som spånade, är väl inte många som hittats av de idioter som gjort det.Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att de ändå inte gör tillräckligt, även om fallen är svåra :-(
Jag vet inte vad de kan göra mer, men det bara är så.

Blir bara värre och värre känns det som här i världen! Förstår inte hur man kan ge sig på oskyldiga djur :( Man måste vara riktigt sjuk för att ens komma på tanken på att göra något sånt här!! Synd är det att det är så svårt och få fast den som har gjort detta mot fölet.

Blir riktigt ledsen av sånt här :( Har själv hästar och föl och börjar bli orolig så inget hemskt ska behöva hända dem! Vet inte vad jag skulle göra då........

Det måste ju vara riktigt, riktigt sjuka människor som gör sånt,man blir illamående bara av att läsa om det.
Jag tror dock att man skulle spara resurser i framtiden på att försöka spåra dessa dårar för steget är inte långt till att ge sej på större och svårare byten som människor.

:bow:

Håller med som man säger ibland, det skjuts för lite :devil:

Kanske skyddsjakt på människa vore en idé?

Nja, nu tycker jag ju inte att man ska skjuta folk hur som helst, men vinklippa lite vore inte så dumt? :angel:

Skämt åsido så var det en kväll som jag kastade mig i bilen och gruset sprutade när jag åkte till hagen med sambo och yxan i högsta hugg för att hästarna var oroliga. Jag var inte ett dugg rädd för fyrfotingar, men hade jag hittat folk i hagen hade nog polisen fått komma och plockat rätt på dem illa kvickt om jag fått tag på dem. :mad:

Jag har faktiskt gått ut i hagen med geväret på axeln en gång för många år sen. Såg en okänd man spatsera in i hagen med en kasse så jag flög ut med hund och pickadolla och ställde mig bara på avstånd och tittade på honom - han lommade snabbt ut igen.

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte pratade med honom eller frågade vad han gjorde där, men jag var nog för skärrad och uppskrämd. Han hade säkert inte onda intentioner, men man vet ju aldrig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 144
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den...
2
Svar
24
· Visningar
4 090
Senast: skiesabove
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·
Övr. Djur Hur ska jag göra. Jag är starkt emot att avliva friska djur. Ändast såna som lider och ej kan räddas tycker jag bör avlivas så dom...
2
Svar
38
· Visningar
7 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka