Har fått min sele!!!!

Sv: Har fått min sele!!!!

HUvudlaget är jag jättenöjd med! Det vill jag inte byta!
Har ju dock inte provat det än, men ! :D

En liten fråga, den där flärpen till tränset, sätter man den tillsammans med med det andra i mitten på nackstycket?

ja den ska fästas i nackstycket ovanpå den där andra;)) och ligga under panremmen, dom där andra.. har inget bra namn på den;) som går ner till skygglapparna finns en ståltråd i, dom ska formas till sedan så att skygglapparna inte ligger mot ögonen på hästen. var försiktig så du inte ställer om dom för många gånger då ståltråden kan gå av. (alltså flera års användning så ingen panik men det ser så tråkigt ut.)

kl.
Sitter här med mitt nya sele... men hur tusan ska man få fast "silverknapparna" på huvudlaget?:angel:
tacksam för snabbt svar!:D

Du tar knappen och trär in pannbandet i genom öglan på baksidan sedan tar du nackremmen och trär in en av "flärparna" med hål i på var sin sida om knappen genom öglan o pannbandet. Kan vara trångt och pillrigt men om du tar och petar upp öglan i pannbandet så går det.
Köpt från B..s för där kommer allt i delar..

Tack så mycket för hjälpen!:bow:

Har du förresten fått in sidostyckena?

Nån bild på ett brunt?

Vad bra att du är nöjd med selet! Tänker nog prova att köpa ett likadant!

Nån som har en bild på ett brunt idealsele? Har suttit & tittat på det här selet ett tag, men varit osäker på om jag vill ha det svart eller brunt... Vagnen är svart & ponnyn fux med ljus man svans.

:bump::bow::bump:

Ta svart!:D

*sägerishestsomintetålbruntläder*

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: Presto
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka