Har fått min sele!!!!

Sv: Har fått min sele!!!!

Ja, beställde den i söndags och fick den igår!
Ska gå och ta ett kort nu!
Så kan ni kanske se om jag fått ihop det rätt! :crazy:

Här kommer en bild!

trnsdg2.jpg

Har inte satt dit flärpen i mitten, eller va man kalla den, visste inte riktigt hur den skulle sitta!

Vad snyggt!:love:
Är det lätt att ta bort skygglapparna? Sitter de med skruv?

Dem sitter fastsydda!
Går att sprätta upp tråden och ta bort dem. Fast du får kanske lämna in tränset för att sy ihop det igen!
Men kanske att man skulle kunna sy ihop det själv med björntråd.

Om man ändå tänker lämna in det så skulle jag nästan rekommendera att köpa ett utan skygglappar. De tillverkar nämligen utan skygglappar också. Blir inte många hundralappar dyrare och då kan man variera lite :)

Nej du ska inte sprätta bort skygglapparna. Då förstör du huvudlaget. det finns lösa sidostycken utan skygglappar att köpa till Idealselarna. det finns egentligen allt att köpa löst till dem om något skulle gå sönder men Bö..s har det inte.../Gunilla

Hehe va hemskt;) nu blir jag inte alls avis:angel::D

Den där selen är läcker:love:
Snygg häst oxå:)

Selen ser ut att sitta finfint!:smirk: Bra gjort!;):D

Ja, jag är riktigt nöjd! :love:
Den är sååååå fiiiinnnn!
Tänk att jag var på väg att köpa en pfiff!

Jag ska behålla mina "lappar" tycker det är snyggt. Fast tycker inte min pålle om dem så får jag ju köpa ett annat!

Ser bra ut. och en trevlig häst ser det också ut att vara. Har också delux sele både par och enbet, och är jättenöjd.

Bakselen satt ok sänk inte. skulle du nån gång köra lite tyngre eller det skjuter på i nerförs lut kan bakselen få hästen att sätta sej och det blir väldigt olyckligt särskilt om man inte har ordentlig broms på vagnen. Men för högt kan den krypa över sittbensknölarna och man har då ingen nytta av den häller. en tvärhand under sittbenen Brukar va ok. och remmen över korset ska ligga strax bakom korset. Bröstan såg ut att sitta bra den me.
Men hästen var inte inkörd sa du väl... om jag inte läste fel. låna eller skaffa en begagnad bruksbrösta eller loksele, så slipper du fula repor och söndriga remmar på din nya fina sele. till en början.

Vill du ha tag på delar till huvudlaget eller någon annan del så kolla med Jenny på drive out hästvagnar.

http://driveout.se/selkammaren/index.php

hon kan säkert hjälpa dej.

Ser bra ut. och en trevlig häst ser det också ut att vara. Har också delux sele både par och enbet, och är jättenöjd.

Bakselen satt ok sänk inte. skulle du nån gång köra lite tyngre eller det skjuter på i nerförs lut kan bakselen få hästen att sätta sej och det blir väldigt olyckligt särskilt om man inte har ordentlig broms på vagnen. Men för högt kan den krypa över sittbensknölarna och man har då ingen nytta av den häller. en tvärhand under sittbenen Brukar va ok. och remmen över korset ska ligga strax bakom korset. Bröstan såg ut att sitta bra den me.
Men hästen var inte inkörd sa du väl... om jag inte läste fel. låna eller skaffa en begagnad bruksbrösta eller loksele, så slipper du fula repor och söndriga remmar på din nya fina sele. till en början.

Vill du ha tag på delar till huvudlaget eller någon annan del så kolla med Jenny på drive out hästvagnar.

http://driveout.se/selkammaren/index.php

hon kan säkert hjälpa dej.

Det var ett svar till Royal_724 va?;)

Idag fick jag hem min De Luxe sele så det var ju förträffligt bra att det fanns bilder på den ihopsatt här! :idea::rofl:

Hahaha, ja jag satt som ett frågetecken med alla delar! :D

Nä, hon är inte inkörd en, men har dragit stock med henne innan, så jag tror inte det ska vara nån fara!
Och selen är ju till för att användas, men jag har en travsele här hemma som jag tänkte använda dem första gångerna jag sätter vagnen bakom henne!

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: Presto
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka