Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men snälla nån, finns det ingen beskrivning till?
Undrar om jag har fått ihop tränset rätt!
Men det kommer ju ta flera år att putsa alla dessa delar, och innan jag hunnit testa den!!
Hur ofta putsar ni?
Det är en Ideal Equestrion från börjes!
Det doftar verkligen ljuvligt!
Jodå, bilder kommer... har satt batterierna på laddning!
Jag har inte hunnit plockat upp selen ur förpackningarna än. Haft full koll på tränset!
Smörjer ni dem innan ni testar eller det behövs inte?
Brukar smörja allt nytt annars!
Det finns säkert flera här inne som känner till den selen!
Jag är inte rätt person, jag föredrar ju lite mer remmar på mina!
Jag hade nog testat selen först innan jag smörjde den.
Tänk OM den inte skulle passa!
Då står du med en sele som jag antar att du inte får byta!
Annars är det bara att smörja på!
Ny selar -och andra läderprodukter- har en tendens att vara lite hårda hur fint läder de än är tillverkade i så där gör jag precis som du!
Testa selen först och gå igenom allt läder och alla sömmar. Taskigt om något inte stämmer och så har du lagt ner en massa tid på att smörja.
Jag oljar in allt nytt läder. liten dos olja om dagen i 4-5 dagar. Sista två dagarna böjer jag i lädret. Extra beh. om lädret fortfarande är stelt. Sedan lägger jag på ett tunt lager med balsam.
Inoljningen bör göras en gång om året.
Tvättar och lägger på nytt balsam gör jag sedan bara vid behov. Om lädret blivit mycket smutsigt. Annars torkar jag bara snabbt bort den värsta smutsen. Mina går inte så hårt så svett ser vi inte mycket utav.
Jag föredrar även att olja in tömmarna. Har du obeh. baksida på tömmarna så olja bara in baksidan.
Fixar du fram bilder så ska vi hjälpa dig få ihop selen. Det är inte så svårt.
Selen ihopsatt!
Och även provad, bilder är oxå tagna!
Men det var inte populärt, då hon trodde att efter en dag ute i regnvädret skulle få komma in och äta!
Inte världsbäst bilder men det går att se ialla fall!
Måste fixa lite mat här nu, så bilderna kommer senare!
Ja, den var jättefin!
Smörjning blir till helgen då jag har mer tid, för det lär nog ta ett tag att smörja den!
Ni som kan får gärna hjälpa mig med tillpassning. Vet inte om den sitter bra som den är nu?
Hon är ju inte inkörd än så jag kan tyvärr inte spänna för henne.
Men vad tror ni?
(Satte fast bakselen i bröstan så inte remmarna skulle släpa i marken!)
Jag skulle nog sänkt bakselen en till två håll Och försöka sänka bröstan ett håll om det går, bara om den inte trycker på bogarna ! För det ser inte ut som du kan sänka den mycket mer men prova !
Juridik & Ekonomi
Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.