Har fått hemsk klåda?!

MsSleepalot

Trådstartare
Är 40+5 idag och kände det igår kväll när jag och sambon kollade film, det började KLIA över hela kroppen:crazy: Överallt! Nån som varit med om det? Kan det vara farligt?:confused:

Sv: Har fått hemsk klåda?!

Ingen fara, var glad att du inte fått det tidigare.
På apoteket finns en badolja som heter PH5 Eucerin den hjälpte mig i alla fall.Googla på graviditetsklåda så har du massor av läsning.

Är det hepatos (googla) kan det vara farligt för både mamma och foster, så be din barnmorska kolla dina levervärden om inte förlossningen hinner starta innan dess. Jag hade hepatos (grym klåda ffa på magen) och blev igångsatt några veckor innan BF.

Har googlat lite och vad jag förstod så är det viktigt att kolla upp det om det kliar i handflator och under fötterna? Men det gör det iaf inte på mig utan på övriga kroppen. Kliar mest på magen, ryggen, överarmarna, lår och knäveck. Ringde även BM imorse och frågade och hon sa att har det inte kommit någon bebis förrän måndag och klådan blir värre så skulle jag höra av mig:)

Ja, det är klåda i handflator och fotsulor som är primärt kännetecknande, men det behöver inte klia där för att ha påverkan på levern (och i förlängningen bebisen)
Hör av dig till BM/förlossningen direkt om klådan blir värre så du kan få klåddämpande tabletter, typ tavegyl.
Underbart när det kliar som värst (om nätterna var det för mig, stod i iskalla duschar i timmar..: :crazy:).
Fick själv hepatos i slutet av v35, sattes igång v36+2.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 774
Senast: Jahaja
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte