Har era hästar börjat satt vinterpäls?

Sv: Har era hästar börjat satt vinterpäls?

Ja min gamle har börjat trots att han har haft täcke på nätterna de senaste veckorna. Likaså fölungen (för ca 2 v. sedan) Mitt sto har däremot ingen antydan alls till vinterpäls än så länge.

Jaadå,han ser ut som en isbjörn redan:rofl:

Våran gamlefjording har redan satt massor med vinterpäls och mer lär det blir.
Dem andra två har också börjat sätta lite men inte alls som han.. :p

Jepp, alla fyra har börjat så smått, väntar bara på att min häst ska få päls som en ardenner på benen. :crazy:

(Har iaf införskaffat reservdel till klipparn så nu kan jag använda min stora istället för syrrans lilla. :D )

Han slutade att fälla av för ett par veckor sen och pälsen har redan blivit tjock som en björnfäll.
Fast jag tvivar inte ett dugg på att den kommer bli ännu tjockare. :crazy:

Fast han är ganska gullig när benen är alldeles lurviga. :D

mitt danska halvblod är numera grizzlybjörn. Ska ha klippmaskinsterapi med henne nu ett tag så kanske man kan klippa inom en inte allt för avlägsen framtid.. Annars får jag väl vänta tills tandläkaren behagar dyka upp med drogerna.

Nyss börjat, inget att tala om än, men ge det några veckor så.

Men räknar inte med att behöva ta fram klippmaskinen än på ett bra tag.

Shettisen har börjat sätta lite päls.
Araben har inte satt något, än. Har dock varit noga med att ha honom täckad, annars hade han nog satt lite alla redan.

Mitt sto har börjat sätta sin vinterpäls nu men inte min valack...

alla mina har satt vinterpäls, redan rakat dem första svängen för i "vinter" :cry:

Japp, visst har min grabb börjat sätta vinterpälsen. Förra året var han en isbjörn vid denna tiden, han är betydligt senare och korthårigare i år. Det kan dock ha att göra med att jag tränat betydligt hårdare detta året och också låtit honom tävla (distansritt) mer i år, än tidigare år. Att klippa halsen har jag i vart fall hunnit med.

Och ja, han går fortafarande ute dygnet runt.

Min häst fäller något helt enormt nu. Trots att jag kör med gummiskarapa varje dag så ligger det ett helt lager med päls under täcket varje dag. Han får inte så mkt vinterpäls. Den andra hästen jag rider har börjat sätta riktig björn päls. Så snart åker klipp maskinen fram.....

jodå...min lille pojke har redan blivit lite smålurvig, dock inte på långa vägar så "isbjörning" som basjkirerna på jobbet :D Där tror man nästan att man kommit till en newfoundlandkennel istället :idea:

Olika, en har redan satt vinterpäls så han är helklippt. En har inte satt något alls och den tredje har börjat..

Ja det var olika.. Jag har tre hästar som går på lösdrift de går otäckade, men har inte börjat satt någon päls ännu, inte ens börjat fälla. 2 av dem är första vinterna jag har, men den tredje har jag haft i 3 år, och han borde ha börjat satt päls vid det här laget om jag inte minns fel.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 374
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur