Enya
Trådstartare
Ja det är frågan jag ställde mig för en tid sedan då det verkade som om det kliade. Kliandet var dock koncentrerat till underlivet men bara ovanpå liksom, på triangeln och ingen annanstans. Så började hon bli lite röd där och jag har smörjt dagligen med inotyol men det verkar inte bli bättre. Jag har bytt blöjor, bytt våtservettsort, användt bara vatten och toapapper, känns som om jag har gjort allt annorlunda och det har bara blivit värre. I går var hon prickig, nässelustlag, upp på magen och jag uteslöt all burkmat och gröt och gav bara välling. I morse hade hon kissat mycket mer än vanligt och utslagen hade spridit sig och hon blivit mer röd.
Min fråga är, kan det vara fullkornsvällingen??
Om det hade varit blöja elelr något annat i den regionen så hade väl hela underlivet varit rött och irriterat och itne bara på ett ställe. Hade det varit kläderna så hade hon inte haft utslag där utan på resten av kroppen och det har hon ju inte, förutom nu.
Inser ju att det är dags att prata med bvc och träffa läkare, men tänkte höra här först. Hon kliar när hon kommer åt, men är glad och bryr sig inte dagtid när hon har kläder på
Min fråga är, kan det vara fullkornsvällingen??
Om det hade varit blöja elelr något annat i den regionen så hade väl hela underlivet varit rött och irriterat och itne bara på ett ställe. Hade det varit kläderna så hade hon inte haft utslag där utan på resten av kroppen och det har hon ju inte, förutom nu.
Inser ju att det är dags att prata med bvc och träffa läkare, men tänkte höra här först. Hon kliar när hon kommer åt, men är glad och bryr sig inte dagtid när hon har kläder på