Har du gjort någon glad idag?

Ceta

Trådstartare
Ibland gör man ju vänner, kollegor, en familjemedlem eller främling glad. Det kan ju vara medvetet eller omedvetet, men oavsett blir man ju glad själv när man inser det 😃

Jag gillar tanken på att inspirera och inspireras av goda gärningar, och visst kan man få ge sig en klapp på axeln när man lyckats göra någon glad! Kan vi inte fylla på tråden med exempel på något ni gjort idag (och dagar framöver så klart) som gjort någon annan glad?

Och för att börja med ett eget exempel från idag på jobbet ☺️

Det kommer rekryteras två nya chefer på mitt jobb snart. Jag peppade en vän att söka som erkände att han funderade på att göra det, det märktes att han blev glad att få prata om det och få positiv respons!
Pratade även med min chef, hon är bara TF och är ny på tjänsten (och rollen) sen en dryg månad. Sa till henne att jag hoppades hon skulle söka en av cheferna också, så jag fick behålla henne som chef, och det blev hon väldigt glad över 😃

Inte gjort men en kvinna gjorde min son väldigt glad idag.
Hon kom fram när vi stod i kön på café och sa att hon blivit så glad av hans energi och hans blinkande mössa. Sonen blev så glad att han rodnade och fick tunghäfta - båda är extremt ovanligt för honom 🥰

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Rie
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 617
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 840
Senast: Milosari
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 257
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar