Har du gjort egna höautomater?

Lill

Trådstartare
Vi ska renovera lite i stallet (håller på som bäst) och nu funderar jag starkt på att göra egna höautomater, men eftersom jag inte är världens smartaste person :D så har jag ingen aning om hur jag ska göra. Har tittat på många olika som finns att köpa, men fattar inte överhuvudtaget hur det går till med timern och liknande. Hur gör man/kopplar/vad behöver man för att det ska fungera? Finns det någon som har gjort egna helt från början till slut? Skulle behöva sådana som går utan ström och batterier. Finns det någon som kan skriva en lista, från början till slut, på vad jag behöver och sen förklara för mig på "dagisnivå" hur jag ska göra? Alltså, jag ska inte ha en högrind, utan en höautomat.
Tacksam för svar av er som kan! :bow:

Sv: Har du gjort egna höautomater?

Vi gjorde för många år sedan en hölåda med en timer som släppt ner höet vid lämplig tidpunkt.
En plyfalåda med lock och öppningsbar botten. Timern gjorde att botten öppnade sig.
En modern variant finns numera, googla på hungryhorses. Eller - det finns kanske flera varianter, men det är en i alla fall.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 040
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar