Har du en unghäst?

I

Ingen

Har du en unghäst du håller på att rida in?
1. Hur gör du, hur ofta rider du och hur? Om du itne rider, va gör du då?
2. va ger du hästen för foder, skriv upp foderstat.

Jag hoppas vekrligen jag får svar på detta, jag har en unghäst och vill se hur andra gör med sina hästar. Mvh Michelle

Sv: Har du en unghäst?

Fins flera bra trådar om inridning och unghästar här så sök så får du säkert upp något intressant :smirk:

Sv: Har du en unghäst?

Jag har en 2,5-åring som jag börjat rida in.

Jag har handskats mycket med henne från backen, lett på promenader och longerat lite för att befästa lydnad. Ridit med henne som handhäst och påbörjat tömkörning.
Hon är träns och sadelvan, van vid all annan utrustning som lindor, täcken, benskydd etc.

Jag har suttit in henne barbacka och skrittat lite. Men nu koncentrerar jag mig på tömkörning så att styrningen fungerar. Jag jobbar med henne ett par dagar i veckan om jag har tid. Vill inte göra något halvdant så jag brukar bara göra "nya" saker när jag har bra med tid. Har en till häst jag rider i princip dagligen med.

Min häst är extremt lättfödd så hon kommer mest att få hö och lite Krafft Nya Groov till det med lite betfor och mineraler. Vi har räknat ut en foderstat som stämmer med höet.
Just nu äter hon ju en del gräs fortfarande så nu får hon bara lite skrammel i botten på hinken med pellets och 1 dl betfor.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 983
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: MiniLi
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama