Första stycket är mitt direkta svar till vad jag citerade. Nästa stycke är min erfarenhet och mina cent till tråden, men iom ditt svar trasslar vi ihop tid och plats. Jag brukar göra avskiljning mellan stycken om det inte är ett direkt svar till vad jag citerat, men missade det nu.
Jag säger att det det är t ex vanligt med koppeltvång i offentliga parker och jag refererar detta till lokala förordningar. Nuff said, mina erfarenheter är att hundägare i parkmiljöer i stadsmiljö, är utrustade med synnerligen dålig hörsel och lägger till panikmotorik som inte alltid är anpassad efter trafiksituation.
Det jag hade svårt att förstå var just att ditt svar gällde parkmiljöer eftersom det inte framgick vare sig i Lejonelles eller ditt inlägg att det skulle vara stadsmiljö. Som sagt; gång och cykelbanor förekommer även utanför tätbebyggda områden. Jag tror att missförståndet även beror på att du tog upp vilt, vilket som sagt inte har med saken att göra öht om det är offentliga parker vi diskuterar.
Vad gäller hundägares beteende i parker i städer kan jag faktiskt hålla med i viss mån, det finns alldeles för många hundägare där som har för dålig uppsikt över vad som händer runtomkring dem. Värst erfarenhet har jag av hundägare med flexikoppel.