Har börjar man?

westernsuzie

Trådstartare
Min ena häst hade lagt sig ner med sele och vagn på sig hos den förra ägaren. Jag har inte provat alls att köra henne (förutom tömkört litegrann på ridbanan, och det har gått bra). Hon har bara gjort det en enda gång och det var för ca 1,5 år sedan. Men nu börjar jag känna mig så otroligt sugen på att köra lite igen och funderar på att skaffa en ny vagn och sele.. Tror ni att hon kan ha glömt bort det där påhittet? Vågar man prova lite försiktigt och hur ska jag börja?Jag hoppas att det bara va en engångsföreteelse men man vet ju aldrig..
Jag körde min förra medryttarhäst rätt mycket men jag är nog rätt ringrostig så jag ska nog ha med nån pålitlig stallkompis första gången i alla fall.. :cool:

Sv: Har börjar man?

Tömkör med vagnen på ;) På ridbanan ett par gånger, sedan kanske du kan prova köra på ridbanan! Sen tror jag inte det är några problem...
Utom att ha ett vacket öga vad hon gör när du kör henne.

Ägarna hade kanske kört henne så hårt/motionerat så hon var trött att hon inte orkade gå längre ? :o

Mvh
Eran Emma

De sa att hon hade gjort det direkt på stallbackan :cool:
Har du hört om nån annan häst som har hittat på det?

Ta hjälp av någon körkunnig. Du har ju själv inte kört
på länge och då är det bra om någon friskar upp minnet på en.

Köp/låna en sele och låt hästen dra olika saker, tex däck.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 544
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 919
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering när jag åker till jobbet så kan jag ställa mig på en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 995
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur