Happy tinkler

Belethien

Trådstartare
Har hämtat hem en liten valp :love: som ofta kissar på sig av glädje! Vad gör man åt sådant?

Just nu försöker jag att inte stressa upp henne när saker händer (när jag kommer hem, när vi ska gå ut etc.) men finns det något annat man kan göra?

Sv: Happy tinkler

Hur gammal är valpen? Innan 6 månaders ålder så kan hundar inte hålla sig rent fysiskt.
Ignorera och vänta på att det växer bort.

Glädjepink kan du förvänta dig ända upp i vuxenålder. Bry dig inte om det, Ta ut valpen med en gång när du kommer hem. Som sagt, det växer bort.

Hur gammal är valpen? Innan 6 månaders ålder så kan hundar inte hålla sig rent fysiskt.
Ignorera och vänta på att det växer bort.

Den är nytagen så 8 veckor är hon nu.

Tack så jätte mycket för svaret- får försöka låta bli att hälsa på henne när hon sitter i soffan då :grin:

Sådär var min hund när hon var valp, men det gick som sagt över. Jag tycker det är charmigt jag :)

Den är nytagen så 8 veckor är hon nu.

Tack så jätte mycket för svaret- får försöka låta bli att hälsa på henne när hon sitter i soffan då :grin:

Ursäkta mig då för att jag gör mig mödan att svara i din tråd.
Din hund är en liten bäbis som inte KAN hålla sig, hur mycket den än skulle vilja, så vad vill du att jag ska svara? Du får väl låta bli att ha valpen i soffan om den pinkar i den.

Ursäkta mig då för att jag gör mig mödan att svara i din tråd.
Din hund är en liten bäbis som inte KAN hålla sig, hur mycket den än skulle vilja, så vad vill du att jag ska svara? Du får väl låta bli att ha valpen i soffan om den pinkar i den.

:eek:

Jag menade inte så! Självklart att jag förstår att hon inte kan hålla sig, menade "jahapp, ingen glad valp i soffan" helt enkelt. Jag är jätteglad att du svarade :) ursäkta!

Sådär var min hund när hon var valp, men det gick som sagt över. Jag tycker det är charmigt jag :)

Jo det är väl lite gulligt men det går åt mycket toapapper ;)

Har tur att min soffa är av fuskskinn- det är jättelätt att torka av.

Senast ändrad:

OK jag måste väl lägga in bilder på den lilla grisen ;)

Hon heter Lucia (u:et uttalas som u:et i lus) och är en blandras mellan schäfer och collie. Helt underbar är hon :love: mysig och kärleksfull. Hon älskar gos och man hör ofta henne stöna av välbehag när hon ska sova/mysa/gosa :rofl:

Vi får se om jag möter på det ökända blandras mobbandet som ska förekomma på detta forum ;)

Åh förlåt! :o Jag trodde du var sur. Det är inte alltid lätt att diskutera över internet :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: bobbbo
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka