Hannoveranerstamboken

Iddefixen

Trådstartare
Hej :)

Är det någon här som vet om det går att söka upp mer information om Hannoveranerhingstar i något liknande vårt BLUP-index?

Jag har letat men finner ingenting...

Sv: Hannoveranerstamboken

Hej. vet inte direkt att det finns ngt att söka i på nätet däremot kan man köpa deras "Hannoveraner Jahrbuch Hengste 2008" el nu kommer snart 2009 en bra liten bok med alla hingstar listade med index , egna resultat, antal tävlande avkommor på lvilken nivå osv

är det ngn enstaka hingst du vill veta så har jag 2008, annars kan man köpa via hannoverförbundets webshop på hemsidan.
MVH/Northern

Sv: Hannoveranerstamboken

Leta på Hannoveranderförbundets hemsida, hingstar och Hengstverteilungsplan. Där söker du på hingstens namn och där finns index, men obs att de inte direkt kan jämföras med våra blup-index -tas fram på annat vis. Hingstarna får ett index vid sitt bruksprov och sen index för sina avkommor, dvs ston testade i stutenprufung samt bedömda auktionshästar.

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
718
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 087
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025