Hannoveranar avel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare todde
  • Startdatum Startdatum
T

todde

Har ett sto efter prins tatch / Prince Gaylord.
Stoet är nu 17 år har alldrig haft föl. Skulle vilja ha en godkänd Hannoveranarhingst gärrna mot hopp. Stoet är väl ganska bra i hopp o dressyr, hon har dock en väl satt hals o därmed ej högrest.
Har fått förslaget till hingst Granit .........! Någon annan som är insatt i avel som vill ge ett förslag så hade jag varit tacksam.

Sv: Hannoveranar avel

Varför inte hannoveranar hingsten EL BUNDY, han står i Celle, Tyskland.
Efter Escudo I ue Rebel Z.
Gå in på www.LandgestuetCelle.de
Och sedan kan du ju se vad dom har att erbjuda.

De verkar fina bägge två. Är ju lite nybörjare hur fixar man detta ??

Ska du registrera fölet i Hannovernerförbundet måste du vara aktiv medlem där.
http://www.hannoveraner.com/620.html
Är stoet inte visad för Hannoveraner Verband måste detta göras innan du kan registrera föl undan henne.

Eller vill du ha en hingst som är godkänd både i Hannoveraner Verband och ASVH ?

Ska du registrera fölet i Hannovernerförbundet måste du vara aktiv medlem där.
http://www.hannoveraner.com/620.html
Är stoet inte visad för Hannoveraner Verband måste detta göras innan du kan registrera föl undan henne.

Eller vill du ha en hingst som är godkänd både i Hannoveraner Verband och ASVH ?

Hur vet jag om stoet är visad:confused:
Vet egentligen inte om det är ett måste att hingsten ska vara godkänd i bägge föreningarnar ! Är som sagt nybörjare:crazy:

Det finns ju även riktigt fina avelshingstar här hemma som gjort sina bruksprov i Hannover.

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 333
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: KickiH
·
Avel Jag har funderat i banorna om att skaffa mig ett par avelsston, eller åtminstone ett riktigt bra sto. Mina tankar är att stoet ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Senast: SiZo
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 197
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Dejtingtråden del 38