Hankatt som kissar inne...

R

reykurboy

Har en hankatt på ca 7-8 månader som börjat kissa i sängen... Ingen annanstans, inte om det ligger kläder på golvet eller på stolar och sånt, utan just i sängen!:crazy: (på lådan oxå naturligtvis) Är det för att han har blivit könsmogen eller varför??? Hjälp!

Sv: Hankatt som kissar inne...

Hmm, ja det skulle jag gärna göra... Men det är ett litet problem, det är grannens katt...:crazy: De tar inte hand om den, utan den är alltid hos oss, skriker och är mager om den inte får mat hos oss. vi har varit dit med katten , ringt efter dom, släppt ut honom när vi ser att de är ute, men katten får inte komma in där!:( Jag har frågat om jag kan få ta hand om katten, men nej, det får jag inte....

Vad ska jag göra????? Help me!!

När byborna i mammas by blev less på unghanen som sprang omkring och pissade på allas utemöbler och ved gick de till ägaren och sade helt sonika att antingen får ägaren katten kastrerad eller så ser de andra byborna till att det blir gjort.

Ägaren kastrerade katten. I ditt fall skulle jag göra detsamma. Säga till ägaren att de får kastrera katten eller så får du det gjort.

Ja, jag tror faktiskt att jag ska göra det!

Vi har en katt (våran) som gör likadant. Den är steriliserad men ändå gör så. Åldern är 6 år.

Va jobbigt!:( Är det bara i sängen då eller är det lite varstans??

Nej det är i min dotters säng. Så vi har alltid hennes rum stängt. Då går hon inte in där. Men ibland kan hon ju glömma bort att stänga. Då kan olyckan vara framme. Men det är även på kläder om dom ligger på golvet. Vi har 6 katter och det är en som gör så. Tråkigt och jobbigt men vad gör man? Vill ju inte ta bort katten för en sådan sak.

Vad ska de med katten till om de ändå inte vill veta av honom?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 796
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 984
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?