hanhund/unghund

N

nilemarindy

min unghund på 8 månader har börjat mogna. han är helt rumsren hemma. men då vi kommer hem till mina föräldrar som har 3 tikar kissar han runt om i huset. är detta vanligt?hur ska jag göra för att han ska låta bli?några råd?(han ska kastreras men vet rådde mig tills han var över ett år)

Sv: hanhund/unghund

Han kissar för att visa att det är hans revir, men jag vet tyvärr inte vad du ska göra åt saken, eller min kompis's hund kissade på folk,soffor,gardiner osv så de körde med att han inte fick hälsa på nån när de var ute och gick

kissar han överallt, eller bara i några speciella rum?
Min hund kissade jätteofta hos min kompis som har två tikar (som iofs inte är helt rumsrena dom heller, så han ville markera över deras kiss) men det var i ett specifikt rum som det var värst och då stängde vi bara där, så slutade han.
Det är jättesvårt att få bukt på ett sånthär problem, det känns som att det enda sättet att hålla koll på vad hunden gör är att ha den kopplad och vid sin sida.
Du har inget kommando för "gå och lägg dej" eller något liknande?
Ha med dej kompostgaller och gör nån slags liten hage som han får vara i när ni är där, kanske... hm.. men jag vet inte, spånar bara lite.

nja..det är på nedervåningen bara.(där tikarna får vara)får testa och se. men du tror inte det bara har med puberteten och göra ?eller är det alltid så med en hanhund?

ja, för egen del hoppas jag ju att det har med åldern att göra :crazy:
min är ju bara tio månader och han har inte pissat inne hos min kompis på ett tag nu,men det känns mer som att det är en tillfällighet än att det aldrig kom ske igen.

Vissa säger ju att dom alltid har problem med okastrerade hanar, åtminstonde om det finns löptikar i närheten.
Men som sagt, själv hoppas jag att det är en pubertetsgrej :)

jo det har ju hänt 2 gånger där hemma bara. hemma hos oss har det hänt 1 gång. och då satte han sig som en tjej (står alltid upp nu för tiden)han rä ju 8 mån kanske dags för kastrering?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 788
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 205
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit