hanhund som kissar

Sv: hanhund som kissar

Min lille hanhund lyfte på benet när han var 6-7 månader hemma hos en kompis till mig, jag hade bara gått och väntat på att det skulle hända. Jag tog honom på bar gärning med benet i luften och agerade snabbt som attan, på en hundradels sekund (typ) hade jag puttat honom ur balans och sugit tag i nackskinnet på honom samtidigt som jag med arg röst sa "vad gör du??! FYYYYY!!!". Han är en ganska känslig kille som tar hemskt illa upp bara man höjer rösten i hans närhet (även om det inte är till honom) så det där var verkligen en "skräckupplevelse" för honom :angel: Efter den gången har jag då inte kommit på honom med att lyfta benet hos någon annan även om jag har haft stenkoll på honom. Här hemma har han aldrig försökt...än i allafall.

Du får smyga på honom. För du måste ta honom på bar gärning för att kunna korrigera.

Det låter som att hunden tycker att ditt hem är hans och han ger blanka fan i dig. Du får stå på dig och visa lite pondus! Jobba lite med hunden så ni båda blir på det klara med vart ni står i förhållande till varandra.
nu har han åkt hem eller igår rättare sagt.

ni kan vara lugna, jag ska INTE mula han med kiss. Därimot ska jag smyga på honom nästa gång:devil:

jag får väl plocka fram lite pondus nästa gång:laugh:

Jag lyckades fånga min hane mitt i kisseriet en gång hemma hos mina föräldrar. De brukar ofta ha besök utav skvättande hanhundar hos sig så när min var runt året (och helt klart rumsren) så satt jag i ena hörnet av en soffa och så hör jag hur det börjar strila precis nedanför mig så jag röt till nej och först puttade bort min kissande hund (han stod och pissade på soffan, äckligt!) ordentligt och löft upp honom och hivade ut honom i den väldigt djupa snön precis utanför.
Sedan dess har han aldrig markerat inne.

Fast med någon annans hund så kanske jag inte skulle vilja vara så tuff med, men jag skulle helt klart bli förbannad om någon annans hanhund springer runt och markerar på väggar och möbler i mitt hem.

haha jag kan se mig framför mig försöka hiva ut en hund som är nästan lika stor som jag.

det kanske blir tvärtom istället..
:D

Liknande trådar

Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
315
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: Wenniz
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 960
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V