Venus_in_Furs
Trådstartare
Någon som varit med om liknande fall? Vi upptäckte igår fm att min ponny var trött, han låg ner i hagen (inte på sidan). När jag kom fram reste han sig, men åt inte. Tog in honom och han såg väldigt trött ut, men han åt lite hö. Sedan på kvällen låg han återigen i hagen, vi hämtade in honom och då ville han lägga sig utanför stallet på vägen hem. Han åt inte heller morötter som bjöds och såg allmänt trött/hängig ut. Idag låg han två ggr ner i hagen på förmiddagen, tog då in honom i stallet och gav hö, som han åt. Han har även druckit ganska mycket vatten (mot vad han brukar dricka vanligtvis) och bajsat och kissat. När jag kom ut i stallet lite senare idag hade han legat i boxen med. Han har dock aldrig under dessa tillfällen rullat sig, eller legat på sidan. Han ligger "upprätt" men ser väldigt trött ut, hänger med läppen osv. Tycker även att han ser ngt orolig ut i blicken emellanåt, men inte mycket. Han har ingen feber, ingen hälta, ömmar inte någonstans eller något sånt. Hittar alltså inga fel. Men han ligger ner betydligt mer än vanligtvis och ser trött ut. Vad kan detta bero på??? Någon som vet?? Har inte ringt vet. eftersom det verkar stabilt trots allt.