Sparrisen123
Trådstartare
Hur gör ni det? Jag menar den fyrkantiga modellen med upphängningsöglor i de övre hörnen så att säga. De blir ju ganska långa när de är tomma, så för långt ner vill jag inte ha det. Hur gör man smidigast?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man hänger upp nät blir ätställningen väldigt onaturlig för hästen.. därför använder inte jag nät.
Men kan man inte lika gärna lägga hela smh-nätet på golvet lika väl?
Håller med! Utöver det så rinner saliven bakåt istället för mot munnen om hästen äter högt. Jag kan tänka mig att det ökar risken för foderstrupsförstoppning jag... Nä, blanda grovfodret med halm eller liknande istället inne för att förlänga ättid utan att höja mängden energi/protein nämnvärt.Håller med Sara ... Trenden med finmaskiga nät som hästarna står och rycker i högt dygnet runt är ett problem i fråga om den onaturliga ätställningen på nacke och Tänder . Tycker det är synd att såna här flugor blir så stora att de blir naturliga förfarande sätt hos gemene man .
Ingen häst tar ju skada av ngn anpassad ätställning några timmar om dagen men just det här 24/7 vintertid förstår jag inte att folk inte ser problemet av .
Har man hästen på halm nattetid finns öht inte problemet med brist på ät tid osv .
Där ser man! Ja, det låter ju vettigare i så fall. Synd att det inte praktiseras av de som använder hönäten i de fall de verkligen behöver hönät över huvud taget. I vissa fall kan ju ökad motion vara ett alternativ till att tvingas begränsa högivan på allehanda sättjag tycker även det är viktigt att belysa, att "grundarna" till småmaskiga nät, själva utgår från oskodda hästar i stort, och förespråkar sin ide via lösningar som fodras i markhöjd/mkt låg höjd.