hane eller hona??

E

eddan2000

Min kompis har just fått en ny katt unge så då blev ja VÄÄÄÄLLDIGT intresserad av katter... jag frågade hene varför hon bara har haft han-katter och då sa hon att dom var lättare att sköta en honor (eller nåt sånt) så då undrar jag hane eller hona??? på hund så har ju hona bättre (engillt mig;)) så är det motsattsen med katt?

Sv: hane eller hona??

Vi har både han och honkatt och nu när båda är kastrerade så ser jag ingen större skillnad temperamentmässigt. Men å andra sidan så är ju hankatterna lättare och billigare att kastrera, så d kan kanske va d hon tycker är bättre?

Hanhund för mig!^^

Hankatterna är ofta lite keligare och mer okomplicerade, vissa honkatter (dock långtifrån alla, det finns riktiga kurrbollar där också) kan vara lite mer egensinniga och smågriniga (jämför med pissmärrar:angel: ). Dessutom är hankatterna billigare att kastrera.

Jag håller med Haukur, ska man ha en katt bara som sällskap i soffan skulle jag absolut välja en kastrerad hankatt, enligt mina erfarenheter så är dessa mycket gosigare och "medgörliga" än honkatter, även om de är kastrerade.

jag har precis fått hem min lilla katt-tjej och hon följer med överallt, springer runt benen på en och ska alltid ha uppmärksamhet, helt bedårande (fast jag blir nog rätt trött på henne så småningom ;) )...
tänkte på det där med kastreringspris när jag skulle tinga henne men blev liksom kär och då spelade inte 80€ någon roll :love:

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 892
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar