Handpenning! (bild på valp)

Aliide

Trådstartare
Idag betalade jag handpenning på valpen. Så nu är allt verkligen säkert. En av valparna är min! :love: Naturligtvis så måste jag försöka få er alla avundsjuka med att lägga med en bild!

Valpar

Bilden är tagen direkt ifrån Roseoles hemsida (http://www.roseoles.nu)

:love:

Vad är det för ras??? Den ena såg ut som rottis medans den andre var prickig... Jätte söta :rofl: Är det blandisar? Vad vill du ha då? prickig eller ej? Såg tuff ut!

Beauceron, och dom du kallar prickiga är Merle-frägade hundar.

den till vänster är ju sååå söt :love:
ser precis ut som min lilla tös när hon var valp ..

Kanske ska skriva lite utförligare.

Färgen kallas Harlekin på den här rasen. På vissa raser Merle och vissa Harlekin alltså. :)

Blandisar? Nope renrasig, underbar, vacker och bäst vovve :love: Jag vill helst ha en smt (svart med tan).

håller faktiskt med dig om att dom ser lite halvskitiga ut.. :o den till vänster ... :love:

Harlekin är superfint, men jag tycker att alla Harlekins jag sett hittills har varit så mycket tanigare..

Och sen när har färgen med storleken att göra? Uppfödaren har en Harlekinfärgad hane på 2 år som är det största i hundväg jag sett :o

Jag säger inte att det är så, utan att alla dom jag sett hittills har sett så taniga och små ut.

Jämför, ÄR - min erfarenhet :p

Förresten så är storleken ganska olika mellan färgerna i min ras..

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
714
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 515
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka